Uczę się asertywności
Karty pracy doskonalące umiejętność odmawiania i wyrażania własnego zdania dla dzieci i młodzieży w wieku 9−16 lat, w tym uczniów ze spektrum autyzmu
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 9–16 lat, dedykowane są tematyce asertywności. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy mają trudności z wyrażaniem swojego zdania oraz odmawianiem.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
- postawa asertywna, uległa i agresywna
- komunikat „ja” / komunikat „ty”
- kompromisowe rozwiązania sytuacji konfliktowych
- sposoby na odmawianie
- przykłady i skutki zachowań agresywnych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
- historyki społeczne – dzięki opowieściom o codziennych, znanych uczniom doświadczeniach, łatwiejsze staje się zrozumienie przyczyn i konsekwencji przyjmowania postaw: asertywnej, uległej i agresywnej
- ponad 60 naklejek do wypełnienia kart.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Potrafię przegrywać
Karty pracy dla dzieci i młodzieży w wieku 8−15 lat mających problemy z zaakceptowaniem porażki, w tym uczniów ze spektrum autyzmu
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym doświadczeniem przegranej. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z zaakceptowaniem porażki.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
- korzyści płynące z doświadczenia przegranej
- skutki pozytywnego i negatywnego myślenia
- analiza porażki
- sposoby radzenia sobie z niepowodzeniem
- kodeks fair play.
Dodatkowo publikacja zawiera:
- zadanie „Twoja droga od porażki do sukcesu” – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z niepowodzeniami
- ponad 500 naklejek do wypełnienia kart.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.