Bardzo duże uzupełnianki logiczne
Materiały usprawniające logiczne myślenie i umiejętność kategoryzowania
W publikacji znajduje się 15 tabel formatu A3, które uczeń uzupełnia kartonikami z obrazkami lub figurami geometrycznymi mającymi określone cechy. Dzięki temu ćwiczy:
- logiczne myślenie
- koncentrację
- percepcję wzrokową
- umiejętność słuchania ze zrozumieniem poleceń.
Publikacja przeznaczona jest dla młodszych dzieci oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać zarówno nauczyciele oraz terapeuci, jak i rodzice czy inne osoby, które chcą w ciekawy sposób spędzać czas ze swoimi bliskimi w domu. Duży format materiałów oraz kartoniki w formie wypychanek sprawiają, że publikacja jest bardziej funkcjonalna, a także przydatna w pracy indywidualnej oraz grupowej.
Wyrażam własne zdanie, zadaję pytania, potrafię słuchać, czyli jak zostać TUSEM-PRYMUSEM
Gra karciana doskonaląca umiejętności społeczno-komunikacyjne dla uczniów z autyzmem
Prezentowana gra jest przeznaczona dla 2–8 osób w wieku 7–14 lat. Powstała z myślą o uczniach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale z powodzeniem może być także wykorzystana na przykład w czasie lekcji wychowawczych w celu zintegrowania grupy lub w domu do wspólnych zabaw rodziców i dzieci. Sprawdzi się doskonale w pracy trenerów TUS, wychowawców, pedagogów lub psychologów szkolnych. Gracze, odpowiadając na różne pytania i wykonując ciekawe zadania, usprawniają kompetencje społeczno-komunikacyjne.
Uczą się między innymi:
- współpracy
- inicjowania rozmowy
- zawierania znajomości
- proszenia o pomoc
- zadawania pytań i formułowania opinii
- radzenia sobie z emocjami
- przyjmowania perspektywy drugiej osoby.
Skarby pór roku. Lato
Materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
„Skarby pór roku” to zestaw prostych ćwiczeń rewalidacyjnych, które ułatwią pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z autyzmem oraz sprzężeniami. Publikacja może mieć zastosowanie w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach i szkołach specjalnych, gabinetach z praktyką indywidualną oraz w domu.
Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Dzięki temu zarówno rodzic, jak i terapeuta czy nauczyciel będą mogli z łatwością z niego skorzystać.
Publikacja składa się z czterech części, które odpowiadają poszczególnym porom roku. Każda z nich zawiera między innymi ćwiczenia:
- grafomotoryczne
- logiczne
- matematyczne
- z zakresu kodowania i spostrzegania
- analizy literowej i sylabowej
- wzbogacające zasób słów
- rozwijające wyobraźnię.
Skarby pór roku. Wiosna
Materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
„Skarby pór roku” to zestaw prostych ćwiczeń rewalidacyjnych, które ułatwią pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z autyzmem oraz sprzężeniami. Publikacja może mieć zastosowanie w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach i szkołach specjalnych, gabinetach z praktyką indywidualną oraz w domu.
Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Dzięki temu zarówno rodzic, jak i terapeuta czy nauczyciel będą mogli z łatwością z niego skorzystać.
Publikacja składa się z czterech części, które odpowiadają poszczególnym porom roku. Każda z nich zawiera między innymi ćwiczenia:
- grafomotoryczne
- logiczne
- matematyczne
- z zakresu kodowania i spostrzegania
- analizy literowej i sylabowej
- wzbogacające zasób słów
- rozwijające wyobraźnię.
Skarby pór roku. Zima
Materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
„Skarby pór roku” to zestaw prostych ćwiczeń rewalidacyjnych, które ułatwią pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z autyzmem oraz sprzężeniami. Publikacja może mieć zastosowanie w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach i szkołach specjalnych, gabinetach z praktyką indywidualną oraz w domu.
Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Dzięki temu zarówno rodzic, jak i terapeuta czy nauczyciel będą mogli z łatwością z niego skorzystać.
Publikacja składa się z czterech części, które odpowiadają poszczególnym porom roku. Każda z nich zawiera między innymi ćwiczenia:
- grafomotoryczne
- logiczne
- matematyczne
- z zakresu kodowania i spostrzegania
- analizy literowej i sylabowej
- wzbogacające zasób słów
- rozwijające wyobraźnię.
Skarby pór roku. Jesień
Materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
„Skarby pór roku” to zestaw prostych ćwiczeń rewalidacyjnych, które ułatwią pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z autyzmem oraz sprzężeniami. Publikacja może mieć zastosowanie w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach i szkołach specjalnych, gabinetach z praktyką indywidualną oraz w domu.
Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Dzięki temu zarówno rodzic, jak i terapeuta czy nauczyciel będą mogli z łatwością z niego skorzystać.
Publikacja składa się z czterech części, które odpowiadają poszczególnym porom roku. Każda z nich zawiera między innymi ćwiczenia:
- grafomotoryczne
- logiczne
- matematyczne
- z zakresu kodowania i spostrzegania
- analizy literowej i sylabowej
- wzbogacające zasób słów
- rozwijające wyobraźnię.
Odkrywam swoje supermoce
Karty z zadaniami podnoszącymi poczucie własnej wartości oraz wzmacniającymi samoocenę uczniów
W publikacji znajduje się 40 kart pracy z zadaniami służącymi podniesieniu samooceny uczniów oraz budowaniu ich poczucia własnej wartości. Materiały te powstały przede wszystkim z myślą o nastolatkach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej oraz ich terapeutach, nauczycielach i rodzicach. Pomoc ta doskonale sprawdzi się podczas zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z psychologiem, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Wiele osób nieneurotypowych ma poczucie bycia innym, gorszym, niepasującym do społeczeństwa. Często towarzyszy im przez to poczucie, że są niewystarczające. Praca z prezentowanymi kartami pomoże to zmienić. Uczeń krok po kroku zacznie odkrywać swoje supermoce, dowiadując się, że warto:
- doceniać i lubić siebie
- czerpać radość z małych codziennych rzeczy
- myśleć pozytywnie, nawet w trudnych sytuacjach
- regularnie ładować swoją „wewnętrzną baterię”
- akceptować to, na co nie mamy wpływu
- praktykować uważność
- dbać o własne granice.
Ciekawe zadania oraz atrakcyjne opracowanie graficzne publikacji – każda karta wygląda jak ekran telefonu komórkowego – z pewnością sprawią, że odkrywanie swoich supermocy będzie dla uczniów wyjątkowo cennym i przyjemnym doświadczeniem.
Historyjki na cztery pory roku
Scenariusze zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym
Hortiterapia wykorzystywana jest jako alternatywna forma rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Wykorzystuje jako narzędzie terapeutyczne rośliny oraz ogrody i związane z nimi prace pielęgnacyjne. Metoda ta pozwala uczestnikom zajęć na:
- zwiększenie motywacji do ćwiczeń i pracy
- przejmowanie inicjatywy w działaniach
- aktywizację zmysłów (propriocepcji, dotyku, węchu, smaku, wzroku, słuchu)
- naukę obserwacji otoczenia i kształtowanie wrażliwości estetycznej
- okazywanie emocji w akceptowany społecznie sposób
- współpracę w grupie rówieśniczej
- poprawę kondycji fizycznej oraz sprawności manualnej i motorycznej.
Publikacja przekazuje treści edukacyjne w atrakcyjnej formie bajek, które porządkują emocje i doznania, wyciszają i uruchamiają wyobraźnię dzieci, pozwalając im na rozwój kreatywności. Ponadto bajki pomagają – również dzieciom z trudnościami w komunikowaniu się – wyrażać emocje i przeżycia, zdobywać wiedzę o świecie, kształtować świat wartości i wrażliwość estetyczną, odnajdywać wzorce do naśladowania.
Zawarte w książce scenariusze zajęć ogrodniczych zostały opracowane zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych.