Bardzo duże uzupełnianki logiczne
Kwiecień 2024

Bardzo duże uzupełnianki logiczne

Materiały usprawniające logiczne myślenie i umiejętność kategoryzowania

W publikacji znajduje się 15 tabel formatu A3, które uczeń uzupełnia kartonikami z obrazkami lub figurami geometrycznymi mającymi określone cechy. Dzięki temu ćwiczy:

  • logiczne myślenie
  • koncentrację
  • percepcję wzrokową
  • umiejętność słuchania ze zrozumieniem poleceń.

Publikacja przeznaczona jest dla młodszych dzieci oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać zarówno nauczyciele oraz terapeuci, jak i rodzice czy inne osoby, które chcą w ciekawy sposób spędzać czas ze swoimi bliskimi w domu. Duży format materiałów oraz kartoniki w formie wypychanek sprawiają, że publikacja jest bardziej funkcjonalna, a także przydatna w pracy indywidualnej oraz grupowej.
 

Wyrażam własne zdanie
Kwiecień 2024

Wyrażam własne zdanie, zadaję pytania, potrafię słuchać, czyli jak zostać TUSEM-PRYMUSEM

Gra karciana doskonaląca umiejętności społeczno-komunikacyjne dla uczniów z autyzmem

Prezentowana gra jest przeznaczona dla 2–8 osób w wieku 7–14 lat. Powstała z myślą o uczniach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale z powodzeniem może być także wykorzystana na przykład w czasie lekcji wychowawczych w celu zintegrowania grupy lub w domu do wspólnych zabaw rodziców i dzieci. Sprawdzi się doskonale w pracy trenerów TUS, wychowawców, pedagogów lub psychologów szkolnych. Gracze, odpowiadając na różne pytania i wykonując ciekawe zadania, usprawniają kompetencje społeczno-komunikacyjne.

Uczą się między innymi:

  • współpracy
  • inicjowania rozmowy
  • zawierania znajomości
  • proszenia o pomoc
  • zadawania pytań i formułowania opinii
  • radzenia sobie z emocjami
  • przyjmowania perspektywy drugiej osoby.
Skarby pór roku. Lato
Kwiecień 2024

Skarby pór roku. Lato

Materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Serie produktów

„Skarby pór roku” to zestaw prostych ćwiczeń rewalidacyjnych, które ułatwią pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z autyzmem oraz sprzężeniami. Publikacja może mieć zastosowanie w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach i szkołach specjalnych, gabinetach z praktyką indywidualną oraz w domu.

Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Dzięki temu zarówno rodzic, jak i terapeuta czy nauczyciel będą mogli z łatwością z niego skorzystać.

Publikacja składa się z czterech części, które odpowiadają poszczególnym porom roku. Każda z nich zawiera między innymi ćwiczenia:

  • grafomotoryczne
  • logiczne
  • matematyczne
  • z zakresu kodowania i spostrzegania
  • analizy literowej i sylabowej
  • wzbogacające zasób słów
  • rozwijające wyobraźnię.
Skarby pór roku. Wiosna
Kwiecień 2024

Skarby pór roku. Wiosna

Materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Serie produktów

„Skarby pór roku” to zestaw prostych ćwiczeń rewalidacyjnych, które ułatwią pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z autyzmem oraz sprzężeniami. Publikacja może mieć zastosowanie w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach i szkołach specjalnych, gabinetach z praktyką indywidualną oraz w domu.

Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Dzięki temu zarówno rodzic, jak i terapeuta czy nauczyciel będą mogli z łatwością z niego skorzystać.

Publikacja składa się z czterech części, które odpowiadają poszczególnym porom roku. Każda z nich zawiera między innymi ćwiczenia:

  • grafomotoryczne
  • logiczne
  • matematyczne
  • z zakresu kodowania i spostrzegania
  • analizy literowej i sylabowej
  • wzbogacające zasób słów
  • rozwijające wyobraźnię.
Skarby pór roku. Zima
Kwiecień 2024

Skarby pór roku. Zima

Materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Serie produktów

„Skarby pór roku” to zestaw prostych ćwiczeń rewalidacyjnych, które ułatwią pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z autyzmem oraz sprzężeniami. Publikacja może mieć zastosowanie w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach i szkołach specjalnych, gabinetach z praktyką indywidualną oraz w domu.

Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Dzięki temu zarówno rodzic, jak i terapeuta czy nauczyciel będą mogli z łatwością z niego skorzystać.

Publikacja składa się z czterech części, które odpowiadają poszczególnym porom roku. Każda z nich zawiera między innymi ćwiczenia:

  • grafomotoryczne
  • logiczne
  • matematyczne
  • z zakresu kodowania i spostrzegania
  • analizy literowej i sylabowej
  • wzbogacające zasób słów
  • rozwijające wyobraźnię.
Skarby pór roku. Jesień
Kwiecień 2024

Skarby pór roku. Jesień

Materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Serie produktów

„Skarby pór roku” to zestaw prostych ćwiczeń rewalidacyjnych, które ułatwią pracę z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z autyzmem oraz sprzężeniami. Publikacja może mieć zastosowanie w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach i szkołach specjalnych, gabinetach z praktyką indywidualną oraz w domu.

Prezentowany materiał ćwiczeniowy jest przejrzysty, czytelny i intuicyjny. Dzięki temu zarówno rodzic, jak i terapeuta czy nauczyciel będą mogli z łatwością z niego skorzystać.

Publikacja składa się z czterech części, które odpowiadają poszczególnym porom roku. Każda z nich zawiera między innymi ćwiczenia:

  • grafomotoryczne
  • logiczne
  • matematyczne
  • z zakresu kodowania i spostrzegania
  • analizy literowej i sylabowej
  • wzbogacające zasób słów
  • rozwijające wyobraźnię.
Odkrywam swoje supermoce
Kwiecień 2024

Odkrywam swoje supermoce

Karty z zadaniami podnoszącymi poczucie własnej wartości oraz wzmacniającymi samoocenę uczniów

W publikacji znajduje się 40 kart pracy z zadaniami służącymi podniesieniu samooceny uczniów oraz budowaniu ich poczucia własnej wartości. Materiały te powstały przede wszystkim z myślą o nastolatkach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej oraz ich terapeutach, nauczycielach i rodzicach. Pomoc ta doskonale sprawdzi się podczas zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z psychologiem, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Wiele osób nieneurotypowych ma poczucie bycia innym, gorszym, niepasującym do społeczeństwa. Często towarzyszy im przez to poczucie, że są niewystarczające. Praca z prezentowanymi kartami pomoże to zmienić. Uczeń krok po kroku zacznie odkrywać swoje supermoce, dowiadując się, że warto:

  • doceniać i lubić siebie
  • czerpać radość z małych codziennych rzeczy
  • myśleć pozytywnie, nawet w trudnych sytuacjach
  • regularnie ładować swoją „wewnętrzną baterię”
  • akceptować to, na co nie mamy wpływu
  • praktykować uważność
  • dbać o własne granice.

Ciekawe zadania oraz atrakcyjne opracowanie graficzne publikacji – każda karta wygląda jak ekran telefonu komórkowego – z pewnością sprawią, że odkrywanie swoich supermocy będzie dla uczniów wyjątkowo cennym i przyjemnym doświadczeniem.
 

Historyjki na cztery pory roku
Kwiecień 2024

Historyjki na cztery pory roku

Scenariusze zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym

Autor

Hortiterapia wykorzystywana jest jako alternatywna forma rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Wykorzystuje jako narzędzie terapeutyczne rośliny oraz ogrody i związane z nimi prace pielęgnacyjne. Metoda ta pozwala uczestnikom zajęć na:

  • zwiększenie motywacji do ćwiczeń i pracy
  • przejmowanie inicjatywy w działaniach
  • aktywizację zmysłów (propriocepcji, dotyku, węchu, smaku, wzroku, słuchu)
  • naukę obserwacji otoczenia i kształtowanie wrażliwości estetycznej
  • okazywanie emocji w akceptowany społecznie sposób
  • współpracę w grupie rówieśniczej
  • poprawę kondycji fizycznej oraz sprawności manualnej i motorycznej.

Publikacja przekazuje treści edukacyjne w atrakcyjnej formie bajek, które porządkują emocje i doznania, wyciszają i uruchamiają wyobraźnię dzieci, pozwalając im na rozwój kreatywności. Ponadto bajki pomagają – również dzieciom z trudnościami w komunikowaniu się – wyrażać emocje i przeżycia, zdobywać wiedzę o świecie, kształtować świat wartości i wrażliwość estetyczną, odnajdywać wzorce do naśladowania. 

Zawarte w książce scenariusze zajęć ogrodniczych zostały opracowane zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych.