Trenuję umiejętności komunikacyjne 2
Październik 2025

Trenuję umiejętności komunikacyjne 2

Materiały edukacyjno-terapeutyczne do rewalidacji i terapii osób ze spektrum autyzmu oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Publikacja to zestaw materiałów do treningu umiejętności komunikacyjnych, skierowanych do dzieci i młodzieży w wieku 8–17 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.:

  • nauczy się odmawiać w sposób asertywny
  • zrozumie, jak i kiedy przepraszać
  • rozwinie umiejętność współpracy w zespole
  • dowie się, jak podtrzymywać i zakończyć rozmowę.

Dodatkowo publikacja zawiera:

  • dziennik umiejętności komunikacyjnych – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnych
  • ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.

Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.

Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. 
 

Książeczka sakkadowa do nauki czytania i ćwiczeń ruchów oczu
Październik 2025

Książeczka sakkadowa do nauki czytania i ćwiczeń ruchów oczu

Książeczka sakkadowa to publikacja wspomagająca naukę czytania, oparta na rozwijaniu umiejętności ruchów oczu. Powstała ona z myślą o dzieciach z trudnościami w czytaniu oraz z nieprawidłowościami w obrębie wzroku. Materiał łączy aspekt pedagogiczny (w zakresie wprowadzania sylab) z ortoptycznym (ruchów oczu). W obszarze pedagogicznym uwzględniono utrwalanie kierunkowości czytania od lewej do prawej strony, szybkie i automatyczne przypominanie słów oraz umiejętność dekodowania. Elementem ortoptycznym są ruchy sakkadowe i śledzące oczu, które w znacznym stopniu przekładają się na umiejętność czytania. Połączenie ćwiczeń ruchów gałek ocznych, szybkiego i automatycznego przypominania słów, kierunkowości i dekodowania ma na celu wprowadzenie do nauki czytania, ale również wsparcie dzieci z trudnościami w tym obszarze.