
Głowy łamanie
100 ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów klasy I–III
Zabawa to najlepsza forma nauki. Prezentowany zbiór 100 bardzo różnorodnych zadań z pewnością uprzyjemni czas dzieciom w wieku wczesnoszkolnym. Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, kreatywność oraz logiczne myślenie. Publikacja może być pomocna nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, opiekunom dzieci, a także rodzicom. Zawiera takie typy zadań, jak:
- ćwiczenia ortograficzne
- zadania z tekstem
- uzupełnianie i układanie zdań
- zadania z elementami kodowania
- labirynty
- kolorowanki
- krzyżówki
- zagadki.

Jadę, rysuję, opowiadam!
Proste zabawy do terapii małych rączek
Jadę, rysuję, opowiadam! to pomoc edukacyjna dedykowana dzieciom w wieku przedszkolnym. Zawiera dwie pozycje: Ścieżki grafomotoryczne z opowieścią i Ścieżki samochodowe z opowieścią.
Ścieżki grafomotoryczne z opowieścią to 15 kolorowych torów do wodzenia paluszkiem lub rysowania mazakiem. Ścieżkom towarzyszą proste do zapamiętania rymowane wierszyki.
Ścieżki samochodowe z opowieścią to pomoc edukacyjna wspierająca rozwój mowy. Ścieżki umieszczone są w teczce w formie osobnych plansz A3, które po połączeniu stworzą jedną dużą drogę, po której dziecko może jeździć samochodem typu resorak.
Co daje dziecku zabawa ze ścieżkami?
- usprawnia koncentrację
- wspomaga rozumienie mowy
- rozwija wyobraźnię
- dwukanałowo stymuluje pamięć do zapamiętania wierszyka
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
- doskonali precyzję ruchów, przygotowując rękę do późniejszego etapu pisania.
ANNA KUZIEL-KALINA – pedagog specjalny. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną wagę przywiązuje do rozwijania umiejętności komunikacyjnych i społecznych.

Skrypt logopedyczny z obrazkowym formularzem do badania mowy kontrolowanej
Skrypt logopedyczny to książka skierowana do logopedów, studentów logopedii, a także nauczycieli chcących pogłębić swoją wiedzę z zakresu tej dziedziny. Zawiera zbiór najważniejszych informacji dotyczących organizacji diagnozy i terapii logopedycznej, a także formularz obrazkowy do badania mowy kontrolowanej.
Zamierzeniem autora było stworzenie publikacji, która zawiera podstawy teorii pracy logopedycznej, ale przede wszystkim jest źródłem praktycznych informacji. Wiadomości są uporządkowane w sposób przejrzysty, co ułatwia ich wykorzystanie przez każdego logopedę oraz osobę interesującą się omawianym tematem. Dzięki lekturze skryptu nawet początkujący terapeuta szybko przyswoi podstawowe zasady pracy z pacjentem.
Na marginesach książki umieszczono hasła, do których odnoszą się poszczególne akapity. Zabieg ten ma ułatwić korzystanie z publikacji, czyniąc ją bardziej przejrzystą. Dzięki temu czytelnik w łatwy sposób może szybko znaleźć potrzebne informacje, m.in. dotyczące:
- wczesnej interwencji logopedycznej
- wystroju gabinetu logopedycznego
- częstotliwości spotkań pacjenta z logopedą
- planowania terapii według kolejności rozwojowej pojawiania się głosek
- roli ćwiczeń usprawniających artykulatory i słuchowych w terapii logopedycznej
- gradacji metod wywoływania głosek
- terapii głoski [š] i [r] przed 7. rokiem życia.
Do podręcznika dołączono formularz do badania mowy kontrolowanej – test odpowiedni zarówno do pierwszego badania mowy, jak i diagnozy na późniejszych etapach terapii (diagnoza weryfikacyjna) w takich instytucjach, jak przedszkola i szkoły powszechne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz prywatne gabinety logopedyczne. Przeznaczony jest przede wszystkim dla dzieci w wieku 4–10 lat w normie intelektualnej.

Rodzinne dyktanda graficzne
Dyktanda graficzne to doskonałe ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Dzięki atrakcyjnej formie sprawdzą się podczas terapii psychologicznej i pedagogicznej, jako ćwiczenia dodatkowe w różnych formach zajęć pozalekcyjnych, a także mogą być przyjemną formą nauki i zabawy w domu. Służą rozwojowi:
- percepcji wzrokowej
- koordynacji wzrokowo-ruchowej
- orientacji przestrzennej
- koncentracji uwagi
- umiejętności kodowania
- umiejętności grafomotorycznych.
Szczególnym walorem wydania są dwie gry planszowe Dobre i złe zachowania oraz Wyścigi samochodowe, które uprzyjemnią czas spędzony w gronie rodzinnym. Spełniają one funkcję relaksacyjną oraz mogą być dobrym treningiem emocjonalno-społecznym, kształtującym odporność na frustrację i porażkę, uczącym cierpliwości, uczciwej rywalizacji i przestrzegania zasad.
W zeszycie zostały także zamieszczone szablony do samodzielnego projektowania wzorów.
Jacek Furmański – psycholog, absolwent Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i Podyplomowego Studium Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Od wielu lat w pracy z dziećmi stosuje terapię przez sztukę (w tym piosenki autorskie) oraz stawia na rozwijanie twórczych zdolności swoich uczniów.

Motywacja wewnętrzna. Gry edukacyjno-terapeutyczne dla nastolatków
Motywacja wewnętrzna to zbiór 5 gier, których głównym zadaniem jest uświadomienie nastolatkom, jak ważne jest posiadanie celu oraz dążenie do jego realizacji. Każda z gier w prosty sposób pokazuje, czym jest motywacja i w jakim stopniu jest zależna od nas samych. Gry można wykorzystywać w pracy z grupą, ale także w ramach pracy indywidualnej: podczas spotkań z pedagogiem, na zajęciach terapeutycznych itp.
Prezentowane gry powstały z myślą o uczniach z niską motywacją do pracy zarówno w szkole, jak i poza nią. W prosty i bezpośredni sposób pokazują, czym jest motywacja, w jaki sposób możemy ją rozwijać, a co wpływa na nią negatywnie. Gry na konkretnych przykładach ukazują, jak włożona praca skutkuje osiągnięciem zamierzonego celu.
ANNA KAIM – przede wszystkim wychowawczyni i nauczycielka języka angielskiego, która uwielbia zarażać entuzjazmem i optymizmem. Autorka innowacji pedagogicznych, pasjonatka nowoczesnych technologii i kreatywnych rozwiązań, które próbuje wdrażać w pracy z uczniami. Pracę rozpoczynała, szkoląc osoby dorosłe, jednak od 11 lat z radością pracuje z dziećmi i młodzieżą w bardzo zróżnicowanym wieku. Innowacje, projekty i międzynarodową współpracę szkół traktuje jako ciekawy sposób przekazywania wiedzy, ale także jako przyjemny aspekt pracy nauczyciela.

Trenuję umiejętności komunikacyjne
Karty pracy do rewalidacji i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Publikacja to zestaw kart pracy do treningu umiejętności komunikacyjnych skierowany do dzieci i młodzieży w wieku 8–17 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.:
- dowie się, czym jest komunikacja werbalna i niewerbalna
- nauczy się, kiedy i jak rozpoczynać rozmowę
- zrozumie, dlaczego nie warto przeklinać
- pozna różnicę między komunikacją pozytywną a negatywną
- nauczy się prosić o pomoc.
Dodatkowo publikacja zawiera:
- dziennik umiejętności komunikacyjnych – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnych
- ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w Szkole Podstawowej w Odrzykoniu. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.