Jest to pozycja kierowana do uczniów mających problemy z prawidłową analizą i syntezą wzrokową, co skutkuje trudnościami w czytaniu i pisaniu. Pomoc ta składa się z kart zawierających materiał obrazkowy i literowy ułożony według stopnia trudności – od najprostszych kształtów do trudnych wyrazów.
Ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe mają służyć:
- sprawnemu rozpoznawaniu liter i zauważaniu drobnych różnic między nimi
- wyrobieniu sprawności całościowego ujmowania wyrazu
- kształceniu pamięci wzrokowej
- wyrobieniu sprawności prawidłowego odwzorowywania
- usprawnieniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i czasowo-przestrzennej
- podniesieniu poziomu graficznego pisma.
Ćwiczenia te kształtują także podstawowe umiejętności matematyczne, jak liczenie, znajomość figur geometrycznych i orientację w kierunkach.
Małgorzata Podleśna – absolwentka pedagogiki wczesnoszkolnej Mazowieckiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu, studiów podyplomowych z zakresu informatyki na Politechnice Łódzkiej oraz terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dyplomowana nauczycielka, pracuje w szkole od 1986 r. Przez kilka lat pracowała w Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej jako pedagog terapeuta. Autorka książek edukacyjnych i gier planszowych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz książek z zakresu terapii pedagogicznej. Odznaczona srebrnym medalem za długoletnią służbę. Motto, jakim kieruje się w swojej pracy, to: „Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi” (J. Korczak).