Dziecięcy mózg może się zmieniać w naprawdę zadziwiający sposób!
W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata.
Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca – Moshego Feldenkraisa – największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu. Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w „małpowaniu” kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć. Tymczasem przedstawione tu podejście jest o wiele mądrzejsze, subtelniejsze, prawdziwie holistyczne, daleko bardziej pomysłowe i zgodne z przebiegiem rozwoju mózgu. Pokazuje, jak zyskać dostęp do plastyczności własnej mózgu dziecka i przynosi lepsze efekty, tak że dzieci mogą spontanicznie rozwijać się od wewnątrz.
dr Norman Doidge, autor książki "Mózg zmienia się sam"
Katedra Badań na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Columbia,
Wydział Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto,
Ośrodek Szkolenia i Badań Psychoanalitycznych
Anat Baniel zyskała światowe uznanie za sprawą pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Jej przeszło 30-letnie doświadczenie jest oparte na pracy z tysiącami dzieci i rodziców. Autorka jest psychologiem klinicznym oraz tancerką. Zainteresowała się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu i jako dwudziestokilkulatka nawiązała bliską współpracę z doktorem Moshem Feldenkraisem – zapewne największym spośród naukowców XX wieku zajmujących się ruchem. Pozwoliło jej to stworzyć autorski program terapii, który pozwala wykorzystać naturalne zdolności mózgu dziecka.