Kolejna część ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” obejmuje swoim zakresem terapię głosek ciszących, tj. ś, ź, ć, dź. Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową głosek ciszących, osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju.
Proponowane ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez logopedów, rodziców oraz pedagogów, ponieważ w ciekawy sposób angażują dziecko i dorosłego w terapię. Konstrukcja zadań powoduje, że maluch nie tylko ćwiczy wymowę, ale także percepcję wzrokową i słuchową, prawidłową odmianę wyrazów oraz wzbogaca słownictwo. Zeszyt ćwiczeń został tak skomponowany, aby głoski ciszące były utrwalane w wyrazach, zdaniach oraz w mowie spontanicznej, po uprzednim wywołaniu głosek w izolacji i utrwaleniu ich w sylabach. W drugiej części materiałów zawarte zostały również zdania służące różnicowaniu głosek ciszących z syczącymi.
Małgorzata Kobus – surdologopeda, neurologopeda, ukończyła studia na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim oraz Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wieloletni pracownik Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Nidzicy oraz Niepublicznego Przedszkola Specjalnego „Zaczarowany Ogród”, praktyk metody Tomatisa poziom II. Prowadzi diagnozę i terapię neurologopedyczną oraz surdologopedyczną dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym oraz zagrożonych niepełnosprawnością we wczesnym wspomaganiu rozwoju. Ponadto pracuje z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną ze sprzężeniami.
Współautorka serii ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” oraz publikacji w książce „Wczesna Interwencja – wsparcie dziecka i rodziny”.
Marzena Polinkiewicz – neurologopeda, absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego z zakresu logopedii oraz Uniwersytetu Gdańskiego z nerologopedii. Wieloletni pracownik Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Nidzicy oraz Niepublicznego Przedszkola Specjalnego „Zaczarowany Ogród”, praktyk metody Tomatisa poziom II. Prowadzi diagnozę i terapię neurologopedyczną dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym oraz zagrożonych niepełnosprawnością we wczesnym wspomaganiu rozwoju. Ponadto pracuje z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną ze sprzężeniami.
Współautorka serii ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” oraz publikacji w książce „Wczesna Interwencja – wsparcie dziecka i rodziny”.