Zapowiedzi wydawnicze

 

Magdalena Jarosz

Szyfrogramy logopedyczne. Szereg szumiący, syczący, ciszący, głoski L i R

ISBN 978-83-8080-106-6

„Szyfrogramy logopedyczne” powstały, by urozmaicić i uatrakcyjnić ćwiczenia artykulacyjne. Jest to sprawdzona pomoc w korygowaniu zaburzonej wymowy głosek trzech szeregów: szumiącego, syczącego i ciszącego oraz głosek [l] i [r]. W zbiorze znajdują się ćwiczenia z 80 tabelami, dzięki którym dzieci doskonalą artykulację określonych głosek w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz w trudniejszych grupach spółgłoskowych. Rozszyfrowywanie i szyfrowanie wyrazów to ćwiczenie aktywizujące i pobudzające mózg. Publikacja pomaga zatem nie tylko w korygowaniu zaburzonej wymowy głosek, ale również wpływa na usprawnienie spostrzegawczości i koncentracji. Ponadto dzieci ćwiczą umiejętność analizy i syntezy sylabowej oraz doskonalą swoją orientację na płaszczyźnie. Ćwiczenia można wykorzystać zarówno w trakcie zajęć w szkole (indywidualnych i grupowych), jak i w domu.

Grażyna Marciniak

Ilustracje: Aleksandra Maszestow  

Droga siedmiu snów

ISBN 978-83-8080-106-6

Jaką drogę trzeba przejść, by znaleźć prawdziwą przyjaźń? Czy to droga łatwa, czy może pełna trudów i wyzwań? Czy warto się starać i wytrwale dążyć do celu? Czy marzenia się spełniają? Dowiecie się tego, wędrując przez tajemniczą Krainę Snów wraz z dwiema sympatycznymi dziewczynkami, Jagódką i Rozalką. A zakończenie ich przygód będzie niezwykłe i zaskakujące! Droga siedmiu snów to książka z głębokim i mądrym przesłaniem. Opo¬wiada o szukaniu przyjaźni, dojrzewaniu, odróżnianiu dobra od zła oraz pokonywaniu trudności. Zachęci dzieci do zadawania pytań, inicjując rozmowę z dorosłymi. Każdy sen, przedstawione w nim sytuacje i postaci mogą być wprowadzeniem do cennych rozmów z dzieckiem o uczuciach, wartościach i relacjach z innymi.

 

Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Ubieranie się

ISBN: 978-83-8080-108-0

Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Ubieranie się”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje

 

 

Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Jedzenie

ISBN 978-83-8080-107-3

„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Jedzenie”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.

 

Segregacja odpadów. Materiały edukacyjne

ISBN: 978-83-8080-129-5

Zestaw materiałów edukacyjnych Segregacja odpadów pozwoli wprowadzić dzieci w niełatwy temat sortowania śmieci, co stanowi przecież nieodłączny element codziennego doświadczenia maluchów. Publikacja składa się z sześciu kart, na których przedstawione zostały pojemniki na odpady: papierowe (pojemnik niebieski), metalowe i plastikowe (pojemnik żółty), szklane (pojemnik zielony), biologiczne (pojemnik brązowy), resztkowe (pojemnik czarny) oraz symbol przekreślonego pojemnika wskazujący na zakaz wyrzucania poza przeznaczonymi do tego miejscami odpadów niebezpiecznych, zagrażających środowisku. Do tego dołączono pięć kart z fotografiami najczęstszych produktów, które wykorzystujemy w codziennym życiu i które każdego dnia trafiają do kosza. Ostatnia karta zawiera etykiety z podpisami pojemników. Dzięki załączonym rzepom dziecko z pomocą dorosłego może po wycięciu zdjęcia i etykiety umieścić je na planszy z odpowiednim pojemnikiem.

Historyjki obrazkowe na koncentrację

ISBN 978-83-8080-083-0

Historyjki obrazkowe na koncentrację to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematyka historyjek jest różnorodna: dziecięce zabawy, obowiązki dorosłych, czynności codzienne i związane z daną porą roku. Głównym celem publikacji jest ćwiczenie koncentracji. Historyjki zostały ułożone tak, aby na każdym kolejnym obrazku przybywał jeden element. Czasem różnica między ilustracjami jest niewielka, więc dziecko musi się skupić, dokładnie obejrzeć kartoniki i przeanalizować wszystkie szczegóły.

 

Przedstaw emocje. Ćwiczenia w pokazywaniu oraz rozpoznawaniu stanów emocjonalnych

ISBN 978-83-8080-080-9

Karty pracy powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do wykonania. Dziecko na kolejnych kartach pracy uczy się nazywać emocje, mówić o sobie, o opowiadaniach, które słyszało, poznaje bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania, zaznajamia się z różnymi sposobami komunikowania się. Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. Część z zadań po rozwiązaniu może posłużyć uczniowi jako karty do porozumiewania się z otoczeniem.

 

Agata Perchalec-Wykręt, Magdalena Sabik ilustracje: Adam Święcki  

Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów

ISBN 978-83-8080-103-5

Książka została przygotowana z myślą o dzieciach, dla których pokazywanie swoich emocji i odczytywanie emocji innych jest bardzo trudne. Na każdej rozkładówce omówiono inną emocję. Na początku dziecko ogląda buźkę przedstawiającą daną emocję oraz odpowiada na pytania dotyczące wyglądu oczu, ust, brwi oraz innych charakterystycznych cech. Następnie stojąc przed lustrem, stara się pokazać te same emocje co buźka. Na koniec opowiada, jak wyglądała jego twarz i inne części ciała podczas pokazywania emocji, oraz opisuje, co wtedy czuło. Na kolejnym etapie ćwiczenia dziecko musi odnaleźć omawianą emocję na zdjęciach oraz na obrazkach, a także narysować ją na twarzy chłopca i dziewczynki.

 

   

Olga Kłodnicka 

Każdego dnia mówię więcej. Materiały edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami i trudnościami w komunikacji, cz. 1–4

ISBN 978-83-8080-091-5 (cz. 1 – Jesień) ISBN 978-83-8080-092-2 (cz. 2 – Zima) ISBN 978-83-8080-093-9 (cz. 3 – Wiosna) ISBN 978-83-8080-094-6 (cz. 4 – Lato)

Książki z serii Każdego dnia mówię więcej mogą być pomocą do codziennej terapii i zabawy zarówno dla specjalistów (logopedów, pedagogów, terapeutów), jak i dla rodziców. Zamieszczone w publikacji obrazki zostały dostosowane do specyfiki pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami – są odpowiednio duże, pozbawione tła i zbędnych szczegółów. Każdy obrazek jest podpisany, dzięki czemu dziecko nieświadomie zapamiętuje obraz wyrazu. Litery w podpisach są koloru czerwonego – przykuwającego uwagę nawet maluchów. Zastosowano pismo bezszeryfowe, uznawane za najodpowiedniejsze dla małych dzieci lub dzieci niepełnosprawnych.

 

Jacek Stojanowski  

Rozwijanie komunikacji. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się

ISBN 978-83-8080-128-8

Karty pracy powstały z myślą o uczniach mających problemy z komunikowaniem się. Proponowane zadania rozwijają kompetencje społeczne, uczą prawidłowych relacji oraz interakcji z innymi. Uczeń może lepiej pokonywać komunikacyjne bariery, zdobywając przy tym narzędzia do sprawniejszego porozumiewania się. Dzięki temu może on nabyć szereg umiejętności niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Publikacja zawiera zbiór ćwiczeń do wykonania. Dziecko na kolejnych kartach pracy uczy się nazywać emocje, mówić o sobie, o opowiadaniach, które słyszało, poznaje bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania, zaznajamia się z różnymi sposobami komunikowania się. Zadania uwzględniają specyfikę pracy z osobami porozumiewającymi się pozawerbalnie i są zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Umożliwia to dostosowanie pracy do indywidualnych możliwości danego ucznia. Część z zadań po rozwiązaniu może posłużyć uczniowi jako karty do porozumiewania się z otoczeniem.

 

 

Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Część 1 ISBN 978-83-8080-125-7; Część 2 ISBN 978-83-8080-126-4

Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.

 

 

Grażyna Woźniak-Głowacz  

Genialnie prosta nauka liter. Przewodnik dla każdego, kto chce wprowadzić dziecko w świat liter

ISBN 978-83-8080-124-0

Niniejsza publikacja w przystępny, przejrzysty i zaskakująco prosty sposób przedstawia krok po kroku efektywną metodę poznawania liter przez dziecko. Prezentowana metoda opiera się ona na założeniach mnemotechniki i pozwala na ukonkretnienie materiału abstrakcyjnego, jakim są litery. W książce wykorzystano mnemotechniczną zasadę skojarzenia i podobieństwa kształtu litery do kształtu dobrze znanego zwierzęcia, przedmiotu, znanej rośliny lub osoby.

Amanda Hopkins  

Święta i obyczaje w Polsce. Ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze

ISBN 978-83-8080-085-4

W niniejszej książce omówione zostały polskie święta i obyczaje. Są wśród nich święta rodzinne, kościelne, państwowe i społeczne, dni związane z problemami naszej planety, zabawy okolicznościowe, zwyczaje międzynarodowe i ludowe oraz inne ważne wydarzenia. Dziecko odpowiadając na pytania, poznaje te święta; dowiaduje się, kiedy je obchodzimy, czym się wyróżniają, kto świętuje, jakie są symbole. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.

  

Kazimierz Słupek 

Mnożenie i dzielenie od 2 x 2 do 5 x 10 (10 x 5);

Mnożenie i dzielenie od 2 x 2 do 10 x 10;

Mnożenie i dzielenie od 2 x 6 (6 x 2) do 10 x 10

ISBN: 978-83-8080-099-1

ISBN: 978-83-8080-100-4

ISBN: 978-83-8080-101-1

Zestawy ćwiczeń proponowane w niniejszej publikacji mają służyć rozwijaniu u najmłodszych uczniów sprawności rachunkowej jako jednego z podstawowych celów elementarnej edukacji w zakresie umiejętności matematycznych. Poszczególne ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez nauczycieli (terapeutów pedagogicznych, rodziców) w formie kart pracy. W każdym z zadań po prawidłowym wykonaniu działań można odczytać hasło, co z jednej strony uatrakcyjnia ćwiczenie, z drugiej zaś pozwala na szybką ocenę prawidłowości obliczeń. Proponowane zadania doskonalą również percepcję wzrokową. Dodatkowym rodzajem ćwiczenia może być objaśnienie słów (wyrażeń, związków między wyrazami) stanowiących rozwiązanie zadania. Materiał ćwiczeniowy jest bardzo różnorodny i obejmuje zadania typu: domina, ciągi, piramidki, zakreślanki i krzyżówki. Pod każdym zadaniem znajduje się instrukcja jego wykonania. Wskazane jest, aby przeczytał ją i objaśnił dziecku nauczyciel (lub inny dorosły).

 

Olga Kłodnicka 

Co mnie otacza? Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji

ISBN 978-83-8080-105-9

Niniejsza publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono kilka najważniejszych słów i jedną cyfrę. Ponadto na każdej karcie znajdują się miniaturki obrazków niepozwalające zapomnieć o przerobionym już materiale. Wszystkie działy zakończone są sprawdzianami wiadomości, które pozwolą dorosłemu ocenić, czy przedstawione treści zostały przez dziecko wystarczająco dobrze zrozumiane i zapamiętane.

Piotr Winczewski 

Tradycyjne gry i zabawy świetlicowe

ISBN 978-83-8080-086-1

W książce przypomniano 125 najatrakcyjniejszych gier i zabaw świetlicowych z lat 1821–1936. Jak łatwo ocenić, zdecydowanie przewyższają one walorami dydaktycznymi i wychowawczymi wiele z najpopularniejszych obecnie. Zbiorek adresowany jest przede wszystkim do nauczycieli zatrudnionych w świetlicach szkolnych. Opisane gry i zabawy towarzyskie okażą się przydatne także w pracy środowiskowej i terapeutycznej. Można również sięgnąć po nie, organizując wakacyjny wypoczynek dzieci oraz zielone szkoły. By ułatwić pedagogom korzystanie z przypomnianych zabaw, zaadaptowano je do wymogów stawianych przez dzisiejszą szkołę. Dlatego każdą z nich sfabularyzowano oraz precyzyjnie opisano ich cele w sferach dydaktycznej i wychowawczej.

Mark H. Johnson, Michelle de Haan 

Neurokognitywistyka rozwoju

ISBN 978-83-7744-148-0

Publikacja dotyczy dyscypliny pokrewnej psychologii rozwoju. Neurokognitywistyka rozwoju (ang. developmental cognitive neuroscience) opisuje typowe funkcjonowanie poznawcze i traktuje nietypowe funkcjonowanie i nietypowy rozwój jako „eksperymenty natury”, które mogą rzucić światło na mózgowe podłoże prawidłowych procesów poznawczych. Książka kierowana jest do naukowców i studentów, a także specjalistów w zakresie psychologii klinicznej dziecka, psychiatrii i pedagogiki.

 

Anna Smoleń 

Logosmyk. Opowiastki logopedyczne z ćwiczeniami

ISBN 978-83-8080-095-3

Zestaw ćwiczeń logopedycznych Logosmyk to zbiór opowiastek językowych o zróżnicowanym stopniu trudności oraz urozmaiconych zadaniach do tekstów. Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które mają problemy z prawidłową artykulacją głosek. Zestaw ćwiczeń zawiera wiele ciekawych historyjek, krzyżówek i zadań, które mogą być wykorzystywane nie tylko w terapii logopedycznej, lecz także podczas zajęć wyrównujących szanse edukacyjne. Książka jest zatem skierowana do logopedów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, rodziców oraz wszystkich tych czytelników, którzy lubią bawić się językiem.

 

Agnieszka Mazurek 

Ćwiczenia wzrokowe. Uczenie metodą kopiowania wzoru

ISBN 978-83-8080-084-7

Prezentowane ćwiczenia angażują pamięć wzrokową – dziecko musi zapamiętać wzór, dokonać jego analizy, a potem syntezy. Dodatkowo rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz orientację przestrzenną na płaszczyźnie – uczeń, odwzorowując materiał, musi zachowań jego układ, położenie linii i obiektów względem siebie. Jest to zbiór ćwiczeń, których od lat brakowało na rynku wydawniczym w zakresie terapii pedagogicznej. Zestaw 64 ćwiczeń podzielony jest na osiem poziomów, ułożonych ze względu na stopień trudności mierzony liczbą mniejszych elementów we wzorze. Im więcej elementów, tym wzór jest trudniejszy do zapamiętania i odtworzenia.

 

  

Magdalena Kirska-Okuniewska 

To nie problem! Historyjki społeczne dla najmłodszych

ISBN: 978-83-8080-088-5 (komplet 2 części)

Sprawy małego człowieka dorosłym często wydają się błahe, ale z perspektywy parolatka wizyta u fryzjera, obcinanie paznokci czy wymiana ubrań na nowe to wydarzenia niezwykle istotne i – niestety – często nastręczające trudności. Nierozumiejące procesów fizjologicznych i fizycznych oraz norm społecznych dziecko często buntuje się przeciw wymuszanymi nimi zachowaniom, co u rodziców powoduje frustrację i poczucie bezradności, a dla całej rodziny oznacza niepotrzebny stres. Niniejsza publikacja tłumaczy dzieciom, po co i jak robi się pewne rzeczy (takie jak ubieranie się, przerywanie zabawy, mycie zębów, chodzenie do lekarza, dzielenie się), a rodzicom podpowiada, w jaki sposób przedstawiać nowe wydarzenia i zmiany, których nie da się uniknąć. Proponowana forma – książeczki do wycinania i kolorowania – pozwala na nadanie uniwersalnym historyjkom społecznym indywidualnego charakteru, wynikającego z odczuć i doświadczeń najmłodszych czytelników.

 

 

 

Amanda Hopkins 

Do czego to służy? Ćwiczenia rozwijające i kształtujące procesy poznawcze 

ISBN: 978-83-8080-077-9

W niniejszej książce omówione zostały różne przedmioty z otoczenia dziecka – takie, które dziecko prawdopodobnie widziało, ale może nie znać ich nazwy i zastosowania. Jeśli je zna, utrwali swoją wiedzę. Wśród omówionych przedmiotów są między innymi narzędzia używane w kuchni, przyrządy wykorzystywane w domu, narzędzia ogrodnicze, przyrządy medyczne, narzędzia kreślarskie, przyrządy powiększające. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem

 

 

 

Hanna Głuchowska, Agnieszka Tarczyńska-Płatek 

Paczka czy packa? Różnicowanie głosek cz – c

Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt „Paczka czy packa?” obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: cz i c. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.

 

 

 

 Hanna Głuchowska, Agnieszka Tarczyńska-Płatek 

 Żebra czy zebra? Różnicowanie głosek ż – z

Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt „Żebra czy zebra?” obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: ż i z. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.

    

 

 

 Renata Naprawa, Alicja Tanajewska 

 Uczę się czytać, pisać i liczyć. Przewodnik dla nauczyciela

 ISBN 978-83-8080-104-2

Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej i Renaty Naprawy Uczę się czytać, pisać i liczyć. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, cz. 1–4. Jest skierowany do nauczycieli uczących: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. Przewodnik umożliwi nauczycielom zapis tematów zajęć w dziennikach lekcyjnych oraz monitorowanie realizacji podstawy programowej.

 

 

   

 

 Alicja Tanajewska, Renata Naprawa 

 Uczę się czytać, pisać i liczyć. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, cz. 1–4

Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.

 

 

 Aneta Winczewska 

 Widzę, słyszę, czuję… Zabawy aktywizujące zmysły kilkulatków

Czytelnicy znajdą w tej książce fabularyzowane zabawy, które ułatwiają integrowanie doznań zmysłowych dzieci z deficytami rozwojowymi. Mogą one zachęcić kilkulatków do ilustrowania ruchem narracji nauczyciela oraz twórczego przetwarzania „dostarczanych” im bodźców odbieranych poszczególnymi zmysłami. Zaprezentowany materiał nie jest alternatywą dla rozwiązań stosowanych przez specjalistów metody integracji sensorycznej, lecz jest ich twórczą interpretacją.  Publikacja adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów i wolontariuszy pracujących w świetlicach terapeutycznych oraz studentów, którzy w przyszłości zamierzają prowadzić zajęcia przeznaczone dla kilkulatków. Zamieszczone pomysły mogą wykorzystywać także rodzice podczas domowych ćwiczeń, które mają wspomagać rozwijanie sprawności ich własnych dzieci.

 

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl