Zapowiedzi wydawnicze

 

Problemy wychowawcze u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 

Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.

 

 

Małgorzata Barańska, muzyka: Stefan Gąsieniec     

Dźwięki mowy, rytm i ruch. Piosenki z zabawami kształcącymi słuch fonemowy, sprawność ruchową i ruchowo-słuchową  

Publikacja zawiera piosenki o poszczególnych głoskach i scenariusze zajęć opartych na tych utworach. Każdy scenariusz zawiera następujące typy ćwiczeń:

– ćwiczenia słuchowo-językowe (słuchanie piosenki, odpowiadanie na pytania dotyczące jej treści, wzbogacanie słownictwa, ćwiczenia słuchu fonemowego

– synteza sylab i głosek, z naciskiem na głoskę, której dotyczy dana piosenka, szukanie wyrazów z daną głoską itp.);

– ćwiczenia ruchowe rozwijające dużą i małą motorykę;

– ćwiczenia rytmiczne z piosenką.

Publikacja jest przeznaczona do pracy z dziećmi w starszym wieku przedszkolnym, z uczniami klasy pierwszej oraz starszymi, mającymi specjalne potrzeby edukacyjne.

 

  

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński 

Korale koloru koralowego. Gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek R, L, J  

Korale koloru koralowego to publikacja zawierająca gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek R, L, J. Zapewni dobrą zabawę nie tylko dzieciom, ale również dorosłym. To doskonała gra dla całej rodziny! W środku znajduje się 5 gier:

• planszowa – Górka Bzdurka

• superpamięć

• wyścig

• Co się zmieniło?

• Królewski błazen (gra oparta na zasadach Piotrusia).

 

 

 

 

Joanne Lara. Współpraca: Keri Bowers      

Autism Movement Therapy®. Terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem. Budzimy mózg!  

Autism Movement Therapy® (AMT) to metoda terapii, która wykorzystuje ruch i muzykę do stymulowania pracy mózgu. Jej celem jest zharmonizowanie funkcjonowania półkul mózgowych, wspieranie integracji sensorycznej, rozwijanie umiejętności motorycznych oraz niwelowanie zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem. AMT umożliwia również dzieciom wyrażanie siebie poprzez taniec i kształtuje ich wrażliwość, zapewniając kontakt ze sztuką.

Kluczem do sukcesu programu Autism Movement Therapy jest dobra zabawa! Dzięki połączeniu procedur terapii integracji sensorycznej, ćwiczeń ruchowych mających konkretną strukturę, muzyki, modelowania zachowań oraz programu Wspierania Pozytywnych Zachowań (ang. Positive Behavior Support, PBS) osoby angażujące się w ćwiczenia AMT trenują mózg, by rozwinąć większą świadomość swojego ciała i lepiej je kontrolować. Ta zwiększona sprawność powoduje poprawę komunikacji, interakcji społecznych, samooceny, a także innych obszarów u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Z przedmowy dr. Stephena M. Shore’a

 

 

 

Amanda Hopkins      

Co jest nie tak? Ćwiczenia rozwijające zdolność logicznego myślenia  

„Co jest nie tak?” to książka ucząca dostrzegać i wskazywać nierealność różnych sytuacji i przedmiotów. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, co na zdjęciu nie pasuje, co jest dziwne. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem. 

 

 

   

         

Tekst: Hanna Gawrońska

Grafika: Agnieszka Machnicka

Hela i Tomek poznają zwierzęta. Książeczka dla najmłodszych dzieci, cz. I i II

Książeczki są adresowane do małych dzieci, które zaczynają uczyć się mówić. W publikacji zamieszczono elementy ruchome, które mają na celu wzmocnić motywację do podjęcia przez dziecko aktywności intelektualnej oraz pomóc mu w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych. Pierwszymi słowami wypowiadanymi przez dziecko są wyrazy dwusylabowe, najczęściej składające się z takich samych dźwięków, oraz wyrazy dźwiękonaśladowcze. Dziecko, wypowiadając je, przygotowuje narząd mowy do realizacji trudniejszych słów, fraz i zdań. Rymowanki rozwijają u dziecka pamięć słuchową, a także szlifują prozodyczne aspekty mowy, a więc melodię wypowiedzi, intonację, akcent i pauzę. Rymowanie jest też wstępem do rozwoju słuchu fonematycznego u dziecka, czyli różnicowania słuchowego dźwięków. Kontrastowe kolory rozwijają percepcję wzrokową, przyczyniając się do lepszej fiksacji wzroku na bodźcu. Oglądając z dzieckiem książeczki, rodzic wprowadza je w świat zwierząt i zachęca do aktywnego powtarzania zasłyszanych dźwięków.

Książeczki zawierają komplety obrazków do wycięcia i rzepów do naklejania.

 

 

 


      

 

Tekst: Hanna Gawrońska, grafika: Agnieszka Machnicka 

Zestaw 5 książeczek: Co robi Tomek rano?; Hela i Tomek; Pora na sen; Tomek jest chory; Urodziny Heli 

Pięć książeczek z serii poświęconej rodzeństwu – Heli i Tomkowi – jest adresowanych do dzieci 2- i 3-letnich oraz starszych, u których rozwój mowy przebiega trochę wolniej niż u rówieśników. Celem publikacji jest wprowadzenie dziecka w świat mowy poprzez poszerzanie zasobu słownictwa związanego z prostymi sytuacjami dnia codziennego, zdobywanie umiejętności rozumienia czytanego tekstu oraz prowadzenia dialogu. Bardzo ważnym elementem w rozwoju małego dziecka jest pojmowanie następstwa czasu, czyli poznanie rytmu dnia. To z kolei przyczynia się do prawidłowego rozwoju emocjonalnego. W publikacjach zamieszczono elementy ruchome, które mają na celu wzmocnić motywację do podjęcia przez dziecko aktywności intelektualnej, a przede wszystkim pomóc mu w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych. Książeczki zawierają komplety obrazków do wycięcia i rzepów do naklejania.

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

Olga Pawlik 

Ortotrening. Ćwiczenia ortograficzne dla uczniów z dysortografią i nie tylko

Proponowane zeszyty zawierają zarówno zadania doskonalące czytanie ze zrozumieniem, jak i liczne ćwiczenia ortograficzne, przy których jednocześnie zwracać należy baczną uwagę na graficzną stronę zmagań. Wiele z zadań skonstruowano tak, by przy okazji utrwalania reguł ortograficznych ćwiczyć koncentrację i skupienie. Dzieciom rozwijającym się harmonijnie zeszyty te pozwolą utrwalić i usystematyzować obszerną wiedzę z zakresu polskiej ortografii. W przypadku dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania mają spełnić rolę „sali treningowej” czy „siłowni ortograficznej”, dzięki której uczniowie będą ćwiczyć nie tylko reguły ortograficzne, ale też cierpliwość, koncentrację i skupienie, które są nieodzowne przy przyswajaniu jakiejkolwiek wiedzy czy umiejętności.

 

 

 

 

Anna Dobrowolska 

Kto słucha, nie błądzi. Zadania doskonalące uwagę i pamięć słuchową

Prezentowana publikacja stanowi zbiór atrakcyjnych i przyjaznych dziecku zadań, których celem jest kształcenie uwagi i pamięci słuchowej. Proponowane ćwiczenia dodatkowo:

  • poprawiają koncentrację,
  • doskonalą orientację przestrzenną,
  • kształcą umiejętności matematyczne (w tym kalkulacje dokonywane w umyśle),
  • angażują i rozwijają umysł w zakresie operowania zróżnicowanym zestawem danych (o dwóch i więcej zmiennych),
  • kształcą słuchową pamięć operacyjną.

Zadania mają charakter wielowymiarowego doskonalenia szeroko rozumianej sprawności umysłowej, funkcjonalnej i poznawczej dziecka. Mogą być stosowane i na zajęciach terapii pedagogicznej, i w domu przez rodziców lub opiekunów jako forma atrakcyjnej zabawy edukacyjnej.

Materiały dla dzieci w wieku 9–15 lat.

 

 

 

Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz!

 

Hanna Głuchowska, Agnieszka Tarczyńska-Płatek 

Szale czy sale? Różnicowanie głosek sz – s

Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt „Szale czy sale?” obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu syczącego oraz szumiącego: s i sz. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.

 

 

 

  

Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz!   

Kazimierz Słupek 

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100

Zestawy ćwiczeń proponowane w niniejszej publikacji mają służyć rozwijaniu u najmłodszych uczniów sprawności rachunkowej jako jednego z podstawowych celów elementarnej edukacji w zakresie umiejętności matematycznych. Poszczególne ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez nauczycieli (terapeutów pedagogicznych, rodziców) w formie kart pracy. W każdym z zadań po prawidłowym wykonaniu działań można odczytać hasło, co z jednej strony uatrakcyjnia zadanie, z drugiej zaś pozwala na szybką ocenę prawidłowości obliczeń. Proponowane zadania doskonalą również percepcję wzrokową. Dodatkowym rodzajem ćwiczenia może być objaśnienie słów (wyrażeń, związków między wyrazami) stanowiących rozwiązanie zadania. Materiał ćwiczeniowy jest bardzo różnorodny i obejmuje zadania typu: domina, ciągi, domki, piramidki i krzyżówki. Pod każdym zadaniem znajduje się instrukcja jego wykonania. Wskazane jest, aby przeczytał ją i objaśnił dziecku nauczyciel (lub inny dorosły).

 

 

   

Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz!

  

Dorota Szubstarska 

Słowa w akcji. Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Zabawa, podróże, sport

Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających środki transportu, wyposażenie placu zabaw i sprzęty sportowe, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi mapę miasta, park czy halę sportową, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład poruszanie się pojazdami, zabawę na placu zabaw czy uprawianie sportów. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.

   

 

     

Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz!

 

Julian Clary, ilustracje: David Roberts 

Rodzinka Hardych na wakacjach

Kolejny tom z serii Rodzinka Hardych. Rodzinka Hardych może wydawać się zwyczajna, ale tak naprawdę ukrywa wielką tajemnicę! Nadszedł czas wakacji. JUPI! Hardzi wyjeżdżają na kemping nad morze. Wkrótce wpadają w tarapaty, a jeden z członków rodziny przepada bez śladu. Czy Hardzi go znajdą i będą mogli kontynuować wypoczynek?

 

   

Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz!

  

Dorota Szubstarska 

Słowa w akcji. Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Potrawy w kuchni i restauracji

Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających potrawy i ich składniki, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi kuchenkę z garnkiem i patelnię, misę z mikserem czy stoliki w restauracji, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład przygotowywanie dań czy zamawianie potraw. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.

 

   

Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz!

  

Magdalena Hinz 

Jaka to pora roku? Ćwiczenia rozwijające myślenie przyczynowo-skutkowe i zdolności poznawcze dzieci

Celem niniejszej publikacji jest nauczenie dzieci rozpoznawania zmian zachodzących w otaczającym świecie, zależnych od poszczególnych pór roku. Zagadnienia omówione w książce są zróżnicowane. Dotyczą między innymi: kalendarza i pogody, krajobrazów i miejsc, roślin i zwierząt, jedzenia, ubioru, aktywności dzieci i dorosłych, świąt i obrzędów.

 

   


  

Dorota Szubstarska 

Słowa w akcji. Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Zwierzęta w domu, w zoo i na podwórku

Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających zwierzęta i ich młode, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi zoo, statek i bezludną wyspę, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład oglądanie zwierząt czy zabieranie ich w podróż. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.

 

 

 

 

Marta Wiśniewska 

Karty do ćwiczeń posturalnych

Karty do ćwiczeń posturalnych to pomoc terapeutyczna przeznaczona dla terapeutów integracji sensorycznej, nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz dla nauczycieli gimnastyki korekcyjnej. Zadaniem kart jest uatrakcyjnienie terapii mechanizmów posturalnych i jednocześnie zainspirowanie terapeutów oraz nauczycieli do poszukiwania innych pomysłów na kształtowanie tych kompetencji. Karty składają się z pięciu części: A, B, C, D, E. Do każdej z nich (z wyjątkiem części C) dołączone są karty z obrazkami, które są symbolami konkretnych aktywności.

 

 PATRONAT:   

 

 

Amanda Hopkins 

Czy tak się może zdarzyć? Ćwiczenia rozwijające zdolność logicznego myślenia

„Czy tak się może zdarzyć?” to książka o osobach, zwierzętach, rzeczach, miejscach i zachowaniach wyjątkowych, niecodziennych, występujących rzadko. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko dostrzega niesamowitość tego, co zostało przedstawione na zdjęciach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.

 

 

 

 

Zima. Bardzo proste czytanki dla dzieci

Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące zimy: zimowe miesiące, charakterystyczne cechy pogody, ubiór, zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem, zimowe zabawy, dokarmianie zwierząt.

 

 

 

Dziennik zajęć terapii pedagogicznej (korekcyjno kompensacyjnych i logopedycznych)

Dziennik przeznaczony jest do zajęć specjalistycznych – terapeutycznych (korekcyjno kompensacyjnych, logopedycznych), o których jest mowa w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Dziennik jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 roku w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Dziennik został opracowany dla terapeutów pedagogicznych oraz dla logopedów prowadzących zajęcia indywidualne lub grupowe, w grupach maksymalnie pięcioosobowych.

 

 

 

Dziennik pracy pedagoga / psychologa szkolnego

Dziennik pracy pedagoga / psychologa szkolnego jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, oraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

 

 

 

 

Igor Buszkowski

Kreatywne zabawy z papierem

W niniejszej książce znajduje się 50 zabaw plastycznych, do których wykonania potrzebny jest papier. Ta nieskomplikowana i niedroga forma spędzania wolnego czasu z pewnością przyniesie najmłodszym radość. Nauczy ich cierpliwości, zwiększy sprawność manualną, rozwinie wyobraźnię oraz wrażliwość na świat i innych. Publikacja może zainspirować również nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych, pedagogów, trenerów, rodziców, dziadków, opiekunów.

 

 

 

 

Lato. Bardzo proste czytanki dla dzieci

Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące lata: letnie miesiące i święta, charakterystyczne cechy pogody, zabawy na dworze i wakacyjne wycieczki, letnie ubrania i akcesoria, warzywa i owoce dojrzewające latem, łąkę i jej mieszkańców.

 

 

 

 

Wiosna. Bardzo proste czytanki dla dzieci

Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące wiosny: charakterystyczne cechy pogody i budzącej się do życia przyrody, zwyczaje związane z Wielkanocą, wiosenne święta, prace w ogrodzie.

 

    Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz!

 

Piotr Winczewski 

Profilaktyka i korygowanie płaskostopia. Zabawy i gry ruchowe aktywizujące mięśnie stóp

Czytelnicy odnajdą w tej publikacji fabularyzowane zabawy ruchowe, które można wykorzystać w profilaktyce oraz korygowaniu płaskostopia przedszkolaków i uczniów kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Książka adresowana jest do studentów fizjoterapii, wychowania fizycznego oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, którzy zamierzają w przyszłości prowadzić zajęcia korekcyjne dla kilkulatków. Nauczyciele wykonujący ten zawód znajdą w niej przypomnienie znakomicie znanych sobie kanonów metodyki. Zaproponowane zabawy mogą wykorzystać także rodzice ćwiczący w domu z kilkulatkami.

 

    Rymuj, głoskuj, w rytmie klaszcz!

 

Joye Newman, Carol Kranowitz 

Profilaktyka i korygowanie płaskostopia. Zabawy i gry ruchowe aktywizujące mięśnie stóp

Drogi czytelniku, książka, którą trzymasz w ręku, jest kolejną pozycją z cyklu Nie-zgrane dziecko Carol Kranowitz, tym razem napisaną we współpracy z Joye Newman. Przedstawiono tu pięćdziesiąt prostych, ciekawych i zabawnych ćwiczeń rozwijających umiejętności sensoryczne, percepcyjne oraz wzrokowe dziecka. Praktyczne, nieskomplikowane propozycje zabaw, uporządkowane według stopnia trudności, pozwolą dziecku zdobyć nowe umiejętności, odnaleźć się w otaczającym go świecie, nabrać poczucia pewności siebie i poprawić sprawność ruchową. Rodzicu, jeżeli dbasz o prawidłowy rozwój twojego dziecka, ta książka jest dla ciebie! Pomoże ci przygotować swoją pociechę do stawienia czoła szkolnym i życiowym wyzwaniom. Nauczycielu, jeżeli szukasz pomocy dydaktycznej dla nie-zgranych dzieci w twojej grupie przedszkolnej lub klasie szkolnej, to właśnie ją znalazłeś! Ten zbiór ćwiczeń będzie doskonałym wsparciem podczas realizacji zajęć ruchowych. Terapeuto, jeżeli pracujesz z dziećmi lub młodzieżą z zaburzeniami SI, niniejsza pozycja jest dla ciebie. Znajdziesz w niej gotowe „przepisy” na ćwiczenia do terapii! Książka jest napisana w bardzo przystępny sposób. Humorystyczne nazwy ćwiczeń oraz kolorowe ilustracje zachęcają do zabawy i zdobywania nowych sprawności. Polecam tę pozycję wszystkim nauczycielom, wychowawcom, terapeutom i rodzicom!

Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensoryczne.

 PATRONAT:   

 

 

 

Carol Kranowitz

„Nie-zgrane dziecko dorasta jest kontynuacją poprzednich prac Carol Kranowitz na temat zaburzeń SI. Tym razem autorka omawia przede wszystkim problemy młodzieży i dorosłych z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (ang. sensory processing disorders, SPD). Opisuje tu historie osób, które przeszły trudną drogę usianą problemami spowodowanymi przez SPD, przeżycia tych, którzy nauczyli się nie tylko pokonywać swoje ograniczenia, lecz także dawać siebie innym. Te niezwykle pouczające relacje niosą nadzieję wszystkim osobom borykającym się z podobnymi problemami. Niniejsza książka udziela odpowiedzi na wiele pytań dotyczących SPD, między innymi na temat tego, jak rozumieć ludzi, których układy sensoryczne nie działają prawidłowo, oraz jak zagłuszyć ból sensoryczny i przezwyciężyć pesymizm. Autorka prezentuje też różne strategie radzenia sobie z tymi zaburzeniami zaczerpnięte z praktyki zarówno ekspertów, specjalistów i terapeutów SI, jak i rodziców osób cierpiących na SPD. Propozycje te, łatwe do zastosowania w życiu codziennym i w terapii, stanowią cenne źródło wiedzy o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego”.

Barbara Chrustek-Kusz Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej

Książka „Nie-zgrane dziecko dorasta” stała się nową biblią dla rodziców na temat zaburzeń przetwarzania sensorycznego

The New York Times

PATRONAT:   

 

 

 

Ulla Kiesling

Integracja sensoryczna w dialogu. Naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagi

Wszyscy różnimy się od siebie nawzajem, każda osoba jest niepowtarzalna. Dialog oznacza, że przez cały czas musimy dopasowywać się do drugiego człowieka, co nie zawsze jest łatwe dla terapeuty. W realizacji tego zadania pomaga nie tylko specjalistyczna wiedza, lecz także intuicja, która została w tej książce świetnie przedstawiona, choć tak trudno uchwycić ją w słowach.

dr Inge Flehmig

Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.

Barbara Chrustek-Kusz, terapeutka SI

 

 PATRONAT:  

 

 Amanda Hopkins

 Dlaczego to niemożliwe? Ćwiczenia rozwijające zdolność logicznego myślenia

 „Dlaczego to niemożliwe?” to książka ucząca dostrzegać i wskazywać absurdalność i nierealność różnych sytuacji, przedmiotów, elementów przyrody i wyglądu ludzi. Patrząc na fotografie i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, który element zdjęcia jest nierealny i dlaczego. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.

 

 

 Angie Voss

 Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka

 Zachowanie dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego nierzadko dziwi, a nawet niepokoi ich bliskich. W tej przystępnie napisanej książce terapeutka Angie Voss podpowiada, jak poradzić sobie z konkretnymi objawami – sygnałami sensorycznymi wysyłanymi przez dziecko. Omówienie każdego sygnału składa się z dwóch części: krótkiego wyjaśnienia przyczyn nietypowego zachowania oraz szczegółowych wskazówek dla rodziców. Dzięki poradom czytelnicy mogą się szybko dowiedzieć, jak dostosować informacje sensoryczne docierające do dziecka – i kiedy należy to zrobić. Na końcu książki omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące integracji sensorycznej.

 

  PATRONAT:  

 

 Lindsay Biel, Nancy Peske

 Jak wychować sensorycznego bystrzaka

Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Ze wstępu Temple Grandin

 PATRONAT:  

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl