Zapowiedzi wydawnicze

 

 


     

 

Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska

Pracuję z kartami przez cały rok

Seria Pracuję z kartami przez cały rok przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.

 

Problemy wychowawcze u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 

Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.

 

 

 

 

Jolanta Pszczółka, Małgorzata Jankowska    

Afazja i powrót do przeszłości 

Książka stanowi rodzaj poradnika dla osób stykających się na co dzień z problemem afazji, zarówno dla pacjentów oraz ich rodzin, jak i specjalistów zajmujących się rehabilitacją osób z zaburzeniami neurologicznymi. Autorki w przystępny sposób omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące afazji – jej definicję, przyczyny, rodzaje, przejawy, a także formy, cele i przebieg procesu terapeutycznego. Posługują się przy tym przykładami autentycznych przypadków zaczerpniętymi z własnej praktyki zawodowej oraz z zapisków znanych postaci, literatury i filmu, które ukazują wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć afatycy, aby „powrócić do przeszłości”. Dużym walorem książki są liczne ilustracje wykonane przez pacjentów i słowniczek pojęć związanych z zaburzeniami mowy.

 

 

 

 

 

Małgorzata Barańska, muzyka: Stefan Gąsieniec     

Dźwięki mowy, rytm i ruch. Piosenki z zabawami kształcącymi słuch fonemowy, sprawność ruchową i ruchowo-słuchową  

Publikacja zawiera piosenki o poszczególnych głoskach i scenariusze zajęć opartych na tych utworach. Każdy scenariusz zawiera następujące typy ćwiczeń:

– ćwiczenia słuchowo-językowe (słuchanie piosenki, odpowiadanie na pytania dotyczące jej treści, wzbogacanie słownictwa, ćwiczenia słuchu fonemowego

– synteza sylab i głosek, z naciskiem na głoskę, której dotyczy dana piosenka, szukanie wyrazów z daną głoską itp.);

– ćwiczenia ruchowe rozwijające dużą i małą motorykę;

– ćwiczenia rytmiczne z piosenką.

Publikacja jest przeznaczona do pracy z dziećmi w starszym wieku przedszkolnym, z uczniami klasy pierwszej oraz starszymi, mającymi specjalne potrzeby edukacyjne.

 

  

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński 

Korale koloru koralowego. Gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek R, L, J  

Korale koloru koralowego to publikacja zawierająca gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek R, L, J. Zapewni dobrą zabawę nie tylko dzieciom, ale również dorosłym. To doskonała gra dla całej rodziny! W środku znajduje się 5 gier:

• planszowa – Górka Bzdurka

• superpamięć

• wyścig

• Co się zmieniło?

• Królewski błazen (gra oparta na zasadach Piotrusia).

 

 

 

 

 

 

 

Redakcja naukowa: Justyna Wojciechowska, Beata Kazek       

Zmysły w komunikacji. Mowa i jej uwarunkowania  

Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami. Z recenzji prof. UŚ, dra hab. Jacka Warchali

 

 

 

 

Robert Melillo      

Rozłączone dzieci. Program Brain Balance dla dzieci z autyzmem, ADHD, dysleksją i innymi zaburzeniami neurologicznymi  

W tej głośnej książce  Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który ma na celu przywrócić równowagę między półkulami mózgowymi u dzieci z różnymi zaburzeniami neurologicznymi: autyzmem, ADHD, dysleksją, SPD, zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi, zespołem Tourette’a czy chorobą afektywną dwubiegunową. W opinii autora podłożem tego typu zaburzeń jest stan określany mianem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome – FDS) będący efektem nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Na podstawie badań oraz obserwacji prowadzonych przez ponad trzydzieści lat podczas pracy z osobami dotkniętymi zaburzeniami neurologicznym Melillo wskazuje, że większość objawów wspomnianych zaburzeń jest rezultatem czynników środowiskowych, niewłaściwej diety, niewygaszonych odruchów pierwotnych i nieodpowiedniej stymulacji w obszarze sensoryczno-ruchowo-poznawczym. Słuszność tej tezy została potwierdzona skutecznością programu Brain Balance, praktykowanego ze spektakularnymi sukcesami od bez mała dwóch dekad. 

 

 

  

 

   

 

Steve Brown      

Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji. Praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży  

Za pomocą prostych wskazówek i łatwych do wykorzystania w praktyce strategii Steve Brown wyjaśnia, jak stosować niefizyczne i fizyczne interwencje, aby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi były bezpieczne, kiedy przejawiają trudne zachowania. Autor prezentuje różne strategie deeskalacji, udziela informacji o ocenach ryzyka i zagadnieniach prawnych, podejmuje także dyskusję na temat ważnej roli fizycznych interwencji i środków przymusu bezpośredniego. Niniejsza książka, przybliżając to skomplikowane zagadnienie, wspiera osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą (3–18 lat) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi w świadomym stosowaniu niefizycznych interwencji oraz w postrzeganiu fizycznych interwencji jako ostatniego sposobu dozwolonego działania. 

 

 

 

 

Joanne Lara, wraz z Keri Bowers      

Autism Movement Therapy®. Terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem. Budzimy mózg!  

Niniejszy poradnik wskazuje, jak stworzyć swój własny program Autism Movement Therapy® (AMT) dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przedstawiono tu innowacyjne, dynamiczne i przejrzyście ustrukturyzowane ujęcie, które wykorzystuje muzykę oraz ruch do stymulowania pracy mózgu, wspierania przetwarzania sensorycznego, rozwijania umiejętności motorycznych i niwelowania zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem – a wszystko to poprzez zabawę! To niezwykle atrakcyjne podejście, uwzględniając rosnące zainteresowanie zależnością ciało – mózg oraz wykorzystując strategie Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ, Applied Behavior Analysis – ABA), stanowi ważne dopełnienie terapeutycznych technik dla dzieci z autyzmem.

Programy takie jak Joanny Autism Movement Therapy umożliwiają rozwijanie potrzebnych i podstawowych umiejętności, które są pożyteczne dla wszystkich dzieci. Sztuka ocaliła mi życie!

dr Temple Grandin

 

   

 

Alicja Tanajewska, Renata Naprawa      

Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną  

PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.

 

 

 

 

 

Anna Czerniakowska      

Rymowane zagadki logopedyczne. Głoski dźwięczne – bezdźwięczne  

„Rymowane zagadki logopedyczne” to publikacja skierowana do dzieci w wieku szkolnym. Zawiera zbiór zgadywanek, których celem jest utrwalanie prawidłowej wymowy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych. Rozwiązywanie zagadek stanowi doskonałą zabawę, pomaga nie tylko urozmaicać i ożywiać pracę nad systemem językowym, ale także czynić ją atrakcyjną dla dzieci. W książce umieszczono również obrazki do kolorowania. Zadaniem dziecka jest połączenie zagadki z ilustracją będącą jej rozwiązaniem, a następnie pokolorowanie obrazka. Dzięki takiej formie zadań dzieci, bawiąc się, zarówno ćwiczą prawidłową wymowę, jak i rozwijają zdolności grafomotoryczne.

 

 

 

 

 

Amanda Hopkins      

Co jest nie tak? Ćwiczenia rozwijające zdolność logicznego myślenia  

„Co jest nie tak?” to książka ucząca dostrzegać i wskazywać nierealność różnych sytuacji i przedmiotów. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi powiedzieć, co na zdjęciu nie pasuje, co jest dziwne. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem. 

 

 

 

Dorota Szubstarska       

Słowa w akcji. Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Łąka, las, jezioro  

Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić zwierzęta, rośliny i sprzęty wodne, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi las, koszyk czy aparat fotograficzny, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład zbieranie leśnych darów do koszyka czy fotografowanie przyrody i jej mieszkańców. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.

 

 

 

 

Szkoła. Bardzo proste czytanki dla dzieci  

Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące szkoły: ważne miejsca, wygląd klasy oraz czynności wykonywane przez nauczyciela, uczniów i dyżurnego.

 

 

   

 

Dom. Bardzo proste czytanki dla dzieci  

Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące domu: rodzaje budynków, pokoje i wykonywane w nich czynności, dodatkowe pomieszczenia i elementy.

 

 

  

 Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Magdalena Buda      

 O tym, jak Dziombak wypadł z gniazda i co było potem…  

Bajeczka logopedyczna „O tym, jak Dziombak…” jest przeznaczona dla najmłodszych dzieci odkrywających bogaty świat dźwięków mowy. Kluczową rolę w publikacji odgrywają wyrazy dźwiękonaśladowcze, czyli pierwsze naturalne słowa dziecka powiązane z określonym znaczeniem. Onomatopeje odgrywają ważną rolę w rozwoju mowy każdego dziecka, ponieważ ćwiczą koordynację całego aparatu mowy, wspierają oddychanie, fonację, prozodię i słuch. Publikacja ta pomaga zatem rozwijać w naturalny sposób mowę małego dziecka, które wsłuchując się w dźwięki wypowiadane przez czytającego rodzica, próbuje je od razu naśladować. Przygody wesołego ptaszka o imieniu Dziobak zachęcą dzieci do zadawania pytań, w naturalny sposób inicjując rozmowę z dorosłymi.

 

 

   

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński

Zwariowane labirynty nie tylko dla dzieci.

50 ścieralnych kart w formacie A3 i A4!  

Zwariowane labirynty nie tylko dla dzieci to interaktywna publikacja pomocna w rozwoju percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej, koncentracji i w usprawnianiu ręki. Labirynty przeznaczone są zarówno dla dzieci (od 5. roku życia), jak i młodzieży oraz lubiących wyzwania dorosłych.

Publikacja składa się z 50 labiryntów o różnorodnej tematyce i różnym stopniu trudności, a każdy z nich to prawdziwa przygoda: ucieczka przed wampirami, zabawa w chemika, pogoń za złodziejami czy spacerek po Nowym Jorku. Wszystkie labirynty zostały wydrukowane na kartach laminowanych, co umożliwia rozwiązywanie ich za pomocą flamastra, którego ślad można w każdej chwili zetrzeć i zacząć zabawę od nowa!

 

   

Marta Anders

Czary-mary Klary. Zadania i wierszyki utrwalające prawidłową wymowę głoski R

Głoska r w toku rozwoju mowy u dziecka pojawia się najpóźniej, bo nawet między 5. a 6. rokiem życia. Jest jedną z głosek, która najczęściej ulega zniekształceniom. Istnieje wiele sposobów jej wywoływania, natomiast jej utrwalanie to często długotrwała i żmudna praca. Niniejsza publikacja jest bogatym zbiorem zadań mających na celu utrwalenie prawidłowej wymowy głoski r. Z książki mogą korzystać zarówno nauczyciele i logopedzi, jak i rodzice chcący wesprzeć swoje pociechy w dążeniu do prawidłowej wymowy.

 

 

   

Dorota Szubstarska

Słowa w akcji. Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Wyposażenie domu

Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających meble, sprzęty domowe i elementy wyposażenia, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi wóz meblowy, dwupiętrowy dom czy warsztat fachowca, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład meblowanie pomieszczeń lub naprawianie sprzętów. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „nazywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka

 

 

   

         

Tekst: Hanna Gawrońska

Grafika: Agnieszka Machnicka

Hela i Tomek poznają zwierzęta. Książeczka dla najmłodszych dzieci, cz. I i II

Książeczki są adresowane do małych dzieci, które zaczynają uczyć się mówić. W publikacji zamieszczono elementy ruchome, które mają na celu wzmocnić motywację do podjęcia przez dziecko aktywności intelektualnej oraz pomóc mu w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych. Pierwszymi słowami wypowiadanymi przez dziecko są wyrazy dwusylabowe, najczęściej składające się z takich samych dźwięków, oraz wyrazy dźwiękonaśladowcze. Dziecko, wypowiadając je, przygotowuje narząd mowy do realizacji trudniejszych słów, fraz i zdań. Rymowanki rozwijają u dziecka pamięć słuchową, a także szlifują prozodyczne aspekty mowy, a więc melodię wypowiedzi, intonację, akcent i pauzę. Rymowanie jest też wstępem do rozwoju słuchu fonematycznego u dziecka, czyli różnicowania słuchowego dźwięków. Kontrastowe kolory rozwijają percepcję wzrokową, przyczyniając się do lepszej fiksacji wzroku na bodźcu. Oglądając z dzieckiem książeczki, rodzic wprowadza je w świat zwierząt i zachęca do aktywnego powtarzania zasłyszanych dźwięków.

Książeczki zawierają komplety obrazków do wycięcia i rzepów do naklejania.

 

   

Olga Kłodnicka

Trening przed 1 klasą. Karty do ćwiczeń grafomotorycznych przygotowujących do nauki pisania

Nauka pisania ręcznego jest bez wątpienia jednym z najważniejszych wyzwań, jakie czekają na dzieci rozpoczynające naukę w 1 klasie szkoły podstawowej. Niektórym z nich nabywanie tej umiejętności przychodzi szybko i łatwo, dla innych zaś stanowi spory problem. Zawarte w tej publikacji ćwiczenia mają na celu wstępne przygotowanie dziecka do nauki pisania. Trening przed 1 klasą pomoże dzieciom w pokonywaniu najczęstszych trudności w nabywaniu umiejętności grafomotorycznych, takich jak: płynność ruchów, łączenie liter, zachowanie proporcjonalności czy właściwe rozmieszczenie tekstu w linijce.

 

 

  

 

Małgorzata Kobus, Marzena Polinkiewkicz 

Zdania obrazkowo wyrazowe. Materiał do terapii głosek k, ki, g, gi, h, hi

Prezentowany zestaw ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo-wyrazowe” to bardzo dobrze przygotowany komplet wyrazów i zdań, który logopedzi oraz rodzice mogą wykorzystać w zabawach z dziećmi w celu utrwalenia poprawnej wymowy głosek k, ki, g, gi, h, hi. Zeszyt zawiera kilka grup zadań: służące utrwalaniu poprawnej wymowy głosek w różnych pozycjach w wyrazach oraz zdaniach, ćwiczenia umiejętności różnicowania fonemów, ćwiczenia kinestezji mowy. Propozycje te mogą służyć nie tylko do utrwalania właściwej artykulacji ćwiczonych głosek, ale również do kształtowania kompetencji językowych na poziomie semantycznym i składniowym. Na szczególne podkreślenie zasługuje ciekawa forma graficzna ćwiczeń. Dziecko nie musi tylko powtarzać zdań po logopedzie, ale samo przyczynia się do ich tworzenia, rozpoznając kolejne zdjęcia.

Beata Mikitiuk, neurologopeda, pedagog-terapeuta, terapeuta Johansen IAS

 

  

 

Małgorzata Szewczyk 

Razem odkrywamy świat. Rymowanki i ćwiczenia językowe dla dzieci w młodszym wieku szkolnym 

„Razem odkrywamy świat” to zestaw 23 dwustronnych tematycznych kart pracy zawierających krótkie wierszyki. Teksty opowiadają o rzeczywistości bliskiej małemu dziecku, na przykład o zabawkach, owocach, warzywach czy o konkretnych wydarzeniach, takich jak święta Bożego Narodzenia czy Wielkanoc. Wierszyki, przyjemne w odbiorze i dowcipne, bawią i jednocześnie uczą dzieci nazywania otaczającej rzeczywistości, pobudzają ich wyobraźnię, poruszają temat wyrażania własnych uczuć oraz kształtują właściwe relacje społeczne. Z powodzeniem mogą być wykorzystane w czasie dziecięcych zabaw i zajęć edukacyjnych z dziećmi, którym rozumienie mowy sprawia trudność. Znajdą również zastosowanie w pracy na lekcji jako wprowadzenie lub podsumowanie omawianych treści programowych oraz w czasie indywidualnych zajęć terapeutycznych z dziećmi rozwijającymi się nieharmonijnie, na przykład z opóźnionym rozwojem językowym spowodowanym niepełnosprawnością słuchową, intelektualną oraz sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. IAS

 

 

 

 

Jesień. Bardzo proste czytanki dla dzieci 

Bardzo proste czytanki dla dzieci to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania prostych zdań ze zrozumieniem oraz zdobywanie wiadomości na temat różnych miejsc i zjawisk przyrody. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące jesieni: jesienne miesiące; cechy charakterystyczne pogody; ubiór; jesienne dary i to, co z nich robimy; zwyczaje zwierząt przygotowujących się do zimy.

 

 

 

 

Dorota Szubstarska 

Słowa w akcji. Seria obrazków i plansz do wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Ubrania, zabawki i przybory szkolne 

Małe dziecko nie „uczy się słów”. Nabywa mowę razem z wiedzą o świecie. Dlatego, aby bogacić słownikowy inwentarz, trzeba nasycić dziecko językiem zaangażowanym, czyli uczestniczącym w działaniu. Słowa w akcji to pomoc o prawie nieograniczonych możliwościach. To narzędzie, które pozwala ożywić język i nadać mu funkcje użytkowe. Połączenie obrazków, przedstawiających ubrania, zabawki i przybory szkolne, z uproszczonymi planszami, prezentującymi między innymi sklep odzieżowy czy salę przedszkolną, umożliwia wprowadzenie akcji, na przykład przymierzanie i kupowanie ubrań czy urządzanie kącika zabaw. Zatem dziecko nie tylko uczy się prostego „na-zywania”, ale bawiąc się, poznaje kolejne słowa w kontekście sytuacyjnym i gramatycznym zarazem. Publikacja stanowi twórczy sposób na wspomaganie rozwoju mowy małego dziecka.

 

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl