Zapowiedzi wydawnicze

 

 

  

     

 

Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Dorota Kołodziejska   

Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną 

Seria kart pracy Śladami pór roku… jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.

 

 

Temple Grandin     

Autyzm i zaburzenia natury sensorycznej 

W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.

 

Temple Grandin     

Starsze dziecko z autyzmem  

Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.

 

Problemy wychowawcze u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 

Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.

 

 

 

 

Jolanta Pszczółka, Małgorzata Jankowska    

Afazja i powrót do przeszłości 

Książka stanowi rodzaj poradnika dla osób stykających się na co dzień z problemem afazji, zarówno dla pacjentów oraz ich rodzin, jak i specjalistów zajmujących się rehabilitacją osób z zaburzeniami neurologicznymi. Autorki w przystępny sposób omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące afazji – jej definicję, przyczyny, rodzaje, przejawy, a także formy, cele i przebieg procesu terapeutycznego. Posługują się przy tym przykładami autentycznych przypadków zaczerpniętymi z własnej praktyki zawodowej oraz z zapisków znanych postaci, literatury i filmu, które ukazują wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć afatycy, aby „powrócić do przeszłości”. Dużym walorem książki są liczne ilustracje wykonane przez pacjentów i słowniczek pojęć związanych z zaburzeniami mowy.

 

 

 

 

 

Małgorzata Barańska, muzyka: Stefan Gąsieniec     

Dźwięki mowy, rytm i ruch. Piosenki z zabawami kształcącymi słuch fonemowy, sprawność ruchową i ruchowo-słuchową  

Publikacja zawiera piosenki o poszczególnych głoskach i scenariusze zajęć opartych na tych utworach. Każdy scenariusz zawiera następujące typy ćwiczeń:

– ćwiczenia słuchowo-językowe (słuchanie piosenki, odpowiadanie na pytania dotyczące jej treści, wzbogacanie słownictwa, ćwiczenia słuchu fonemowego

– synteza sylab i głosek, z naciskiem na głoskę, której dotyczy dana piosenka, szukanie wyrazów z daną głoską itp.);

– ćwiczenia ruchowe rozwijające dużą i małą motorykę;

– ćwiczenia rytmiczne z piosenką.

Publikacja jest przeznaczona do pracy z dziećmi w starszym wieku przedszkolnym, z uczniami klasy pierwszej oraz starszymi, mającymi specjalne potrzeby edukacyjne.

 

  

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński 

Korale koloru koralowego. Gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek R, L, J  

Korale koloru koralowego to publikacja zawierająca gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek R, L, J. Zapewni dobrą zabawę nie tylko dzieciom, ale również dorosłym. To doskonała gra dla całej rodziny! W środku znajduje się 5 gier:

• planszowa – Górka Bzdurka

• superpamięć

• wyścig

• Co się zmieniło?

• Królewski błazen (gra oparta na zasadach Piotrusia).

 

 

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński   

Szczypiąca szczypawka. Gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek ciszących, syczących i szumiących 

Szczypiąca szczypawka to publikacja zawierająca gry logopedyczne różnicujące wymowę głosek szeregu ciszącego, syczącego i szumiącego. Zapewni dobrą zabawę nie tylko dzieciom, ale również dorosłym. To doskonała gra dla całej rodziny! W środku znajduje się 5 gier:

• planszowa – Przez lądy i morza

• superpamięć

• wyścig

• Co się zmieniło?

• Piotruś.

 

 

 

 

 

 

Magdalena Hinz       

Przypomnij sobie. Ćwiczenia usprawniające pamięć dla osób starszych 

Książka zawiera ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju problemów z pamięcią u osób starszych. Publikację można podzielić na dwie części. W pierwszej osoba dorosła jest pytana o siebie, swoich najbliższych i swoją przeszłość, zarówno tą dalszą (np. dzieciństwo, lata szkolne, pracę zawodową), jak i bliższą (o to, co wydarzyło się wczoraj, tydzień temu, miesiąc temu i w ostatnim roku). W drugiej części książki znalazły się pytania podzielone na działy (np. literatura, muzyka, historia, sport). Odpowiedzi na te pytania wymagają przypomnienia sobie wydarzeń z przeszłości oraz pewnej wiedzy podstawowej, którą zdobywamy zarówno w szkole, jak i w całym dorosłym życiu.

 

 

 

Amanda Hopkins      

Co się za chwilę może stać? Ćwiczenia rozwijające myślenie przyczynowo-skutkowe

Co się za chwilę może stać? to książka, która uczy dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stanie w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.

 

 

 

 

Amanda Hopkins      

Co się przed chwilą mogło stać? Ćwiczenia rozwijające myślenie przyczynowo-skutkowe 

Co się przed chwilą mogło stać?to książka ucząca dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stało w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.

 

 

 

 

 

 

 

Redakcja naukowa: Justyna Wojciechowska, Beata Kazek       

Zmysły w komunikacji. Mowa i jej uwarunkowania  

Tom ma charakter przeglądu różnych stanowisk w kwestii korelacji między kompetencją językową a percepcją zmysłową człowieka, ale skupia się przede wszystkim na nabywaniu sprawności językowych przez dzieci oraz roli, jaką pełnią tu zmysły, takie jak słuch, wzrok czy dotyk. Prezentuje przy tym duże walory poznawcze, a sposób przedstawienia problemów sprawia, że można go polecić nie tylko specjalistom z dziedziny szeroko rozumianej logopedii, ale także tym wszystkich, którzy chcą zapoznać się z jej bardziej szczegółowymi zagadnieniami. Z recenzji prof. UŚ, dra hab. Jacka Warchali

 

 

 

Magdalena Hinz      

Nigdy za późno. Trening umysłu dla seniorów  

W książce zamieszczono ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju u osób starszych zaburzeń funkcji poznawczych, takich jak pamięć, myślenie, rozumienie. Są tu różnego rodzaju krzyżówki, testy i łamigłówki, których rozwiązanie wymaga między innymi: liczenia, porównywania, odróżniania, wyodrębniania, uzupełniania, przekształcania, odnajdywania, łączenia, wybierania, grupowania. Zadania oparte są na materiale graficznym, obrazkowym, cyfrowym, literowym oraz wyrazowym.

 

 

Robert Melillo      

Rozłączone dzieci. Program Brain Balance dla dzieci z autyzmem, ADHD, dysleksją i innymi zaburzeniami neurologicznymi  

W tej głośnej książce  Robert Melillo przedstawia program Brain Balance, który ma na celu przywrócić równowagę między półkulami mózgowymi u dzieci z różnymi zaburzeniami neurologicznymi: autyzmem, ADHD, dysleksją, SPD, zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi, zespołem Tourette’a czy chorobą afektywną dwubiegunową. W opinii autora podłożem tego typu zaburzeń jest stan określany mianem zespołu czynnościowego rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome – FDS) będący efektem nieskoordynowanego funkcjonowania półkul mózgowych. Na podstawie badań oraz obserwacji prowadzonych przez ponad trzydzieści lat podczas pracy z osobami dotkniętymi zaburzeniami neurologicznym Melillo wskazuje, że większość objawów wspomnianych zaburzeń jest rezultatem czynników środowiskowych, niewłaściwej diety, niewygaszonych odruchów pierwotnych i nieodpowiedniej stymulacji w obszarze sensoryczno-ruchowo-poznawczym. Słuszność tej tezy została potwierdzona skutecznością programu Brain Balance, praktykowanego ze spektakularnymi sukcesami od bez mała dwóch dekad. 

 

 

 

Anna Mocek-Kmieć      

Zabawy na 4 łapki. Program zajęć kynoterapeutycznych rozwijający funkcje poznawcze i percepcyjno-motoryczne  

Zabawy na 4 łapki to kompletny program kynoterapeutyczny, zawierający opisy niebanalnych zajęć i kolorowe materiały potrzebne do ich realizacji (karty pracy, gry, wycinanki i wiele innych). Program ma na celu podnoszenie jakości funkcjonowania osób z zaburzeniami integracji percepcyjno-motorycznej zarówno w codziennym życiu, jak i w sytuacjach edukacyjnych w szkole. Jest skierowany do bardzo licznej grupy dzieci z trudnościami w zakresie percepcji i motoryki (m.in. z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, niedowidzeniem, niedosłyszeniem). Innowacją w zakresie proponowanych rozwiązań terapeutycznych jest włączenie do nich psa, co pozwala nie tylko stymulować rozwój dziecka, ale i zapewnić mu niezapomniane przeżycia kontaktu z czworonogiem. Prezentowane scenariusze, takie jak „Psie tangramy”, domino z ilustracjami psów czy ćwiczenia grafomotoryczne „Rasy psów”, to zarówno interesująca forma działań terapeutycznych, jak i atrakcyjne dla wszystkich dzieci propozycje zabaw.

 

 

 

 

 

Artur Oppman      

Legendy warszawskie  

Niniejszy zbiór zawiera trzy legendy, których akcja toczy się w starej Warszawie. Bohaterowie „Bazyliszka”, „Syreny” i „Złotej kaczki” zabiorą dzieci w podróż do nasyconego cudownością świata, pełnego czarodziejskich postaci i magicznych zdarzeń, w którym elementy prawdziwe łączą się z fantastycznymi. Opowiadania, ukazując legendarne dzieje, w niezwykle atrakcyjny i barwny sposób przekażą najmłodszym wiedzę o historii Polski. Niewątpliwym walorem książki są przepiękne ilustracje, które pozwolą młodym czytelnikom przeżyć fascynującą przygodę.

 

 

 

 

 

 

Alicja Tanajewska, Renata Naprawa       

Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym  

Publikacja została przygotowana z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Podróż przez pory roku z kartami pracy. Karty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.

 

 

 

 

 

Alicja Tanajewska, Renata Naprawa       

Podróż przez pory roku z kartami pracy. Przewodnik dla nauczyciela  

Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej i Renaty Naprawy Podróż przez pory roku z kartami pracy. Karty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, cz. 1, 2, 3, 4. Przewodnik umożliwi nauczycielom: monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym; zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla swojego ucznia oraz zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych.

 

 

   

 

Alicja Tanajewska, Renata Naprawa       

Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela  

Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej, Renaty Naprawy i Doroty Kołodziejskiej Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną, cz. 1 (Jesień), 2 (Zima), 3 (Wiosna), 4 (Lato). Przewodnik umożliwi nauczycielom: monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym; zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla swojego ucznia oraz zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych.

 

   

 

Agata Półtorak      

Żelazne buciki  

„Żelazne buciki” to baśń powstała na motywach utworu Hanny Januszewskiej „Żelazne trzewiczki”. Utwór w piękny i barwny sposób przedstawia historię trzech sióstr, które – aby uratować chorego ojca – wyruszają po wodę do czarodziejskiej studni. Baśń opowiada również o pełnej niesamowitych przygód podróży najmłodszej z córek, która w żelaznych bucikach wyrusza w świat, by odnaleźć swojego ukochanego porwanego przez zła Wiedźmichę. To utwór nasycony cudownością, pełen czarodziejskich postaci i magicznych zdarzeń, w którym dobro zwycięża nad złem, ale aby to się stało, bohaterowie najpierw musza pokonać liczne przeciwności losu. Niewątpliwym walorem książeczki są przepiękne ilustracje, które pozwolą młodym czytelnikom wejść w świat baśni i przeżyć fascynującą przygodę.

 

 

   

 

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński      

Szumy, ciszki i syki. Gra logopedyczna utrwalająca wymowę głosek szeregu ciszącego, syczącego i szumiącego  

Szumy, ciszki i syki to publikacja służąca do utrwalania prawidłowej wymowy głosek szeregu ciszącego, syczącego i szumiącego w trzech pozycjach w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. W teczce znajduje się 36 plansz z materiałem obrazkowym zawierającym ćwiczone głoski, po pięć pionków w dwóch kolorach oraz instrukcja. Gra polega na naprzemiennym układaniu pionków na polach z obrazkami tak, by ułożyć trzypolowy szereg w pionie, poziomie lub po skosie. Jednocześnie należy starać się przeszkodzić przeciwnikowi w zbudowaniu takiego szeregu. Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy ułoży trzypolowy szereg

 

 

   

 

Steve Brown      

Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji. Praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży  

Za pomocą prostych wskazówek i łatwych do wykorzystania w praktyce strategii Steve Brown wyjaśnia, jak stosować niefizyczne i fizyczne interwencje, aby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi były bezpieczne, kiedy przejawiają trudne zachowania. Autor prezentuje różne strategie deeskalacji, udziela informacji o ocenach ryzyka i zagadnieniach prawnych, podejmuje także dyskusję na temat ważnej roli fizycznych interwencji i środków przymusu bezpośredniego. Niniejsza książka, przybliżając to skomplikowane zagadnienie, wspiera osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą (3–18 lat) z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami behawioralnymi i emocjonalnymi w świadomym stosowaniu niefizycznych interwencji oraz w postrzeganiu fizycznych interwencji jako ostatniego sposobu dozwolonego działania. 

 

 

 

 

Joanne Lara, wraz z Keri Bowers      

Autism Movement Therapy®. Terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem. Budzimy mózg!  

Niniejszy poradnik wskazuje, jak stworzyć swój własny program Autism Movement Therapy® (AMT) dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przedstawiono tu innowacyjne, dynamiczne i przejrzyście ustrukturyzowane ujęcie, które wykorzystuje muzykę oraz ruch do stymulowania pracy mózgu, wspierania przetwarzania sensorycznego, rozwijania umiejętności motorycznych i niwelowania zachowań niepożądanych u dzieci z autyzmem – a wszystko to poprzez zabawę! To niezwykle atrakcyjne podejście, uwzględniając rosnące zainteresowanie zależnością ciało – mózg oraz wykorzystując strategie Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ, Applied Behavior Analysis – ABA), stanowi ważne dopełnienie terapeutycznych technik dla dzieci z autyzmem.

Programy takie jak Joanny Autism Movement Therapy umożliwiają rozwijanie potrzebnych i podstawowych umiejętności, które są pożyteczne dla wszystkich dzieci. Sztuka ocaliła mi życie!

dr Temple Grandin

 

   

 

Alicja Tanajewska, Renata Naprawa      

Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną  

PROGRAMY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNE dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl