Zapowiedzi wydawnicze

 

Anna Tońska-Szyfelbein

Lubię mówić. Materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy Część 1: Etap prostych wyrazów jedno- i dwusylabowych

ISBN 978-83-8080-164-6

Prezentowana publikacja zawiera ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Pierwsza część Lubię mówić to materiał obejmujący wyrazy dwusylabowe złożone z sylab otwartych (typu „mapa”, „buty”) oraz jednosylabowe, zakończone spółgłoską (typu „dom”). Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice. W jaki sposób pracować z materiałem? Jeśli dziecko nie potrafi wypowiadać wyrazów dwusylabowych, zaczynamy od nauki powtarzania pierwszych sylab nazw obrazków. Czyli w wyrazie „mata” dziecko powtarza tylko sylabę „ma”, w wyrazie „buty” – powtarza tylko sylabę „bu”. Po opanowaniu sylab otwartych można przejść do łączenia ich w wyrazy dwusylabowe. Następnie pracujemy na wyrazach jednosylabowych zakończonych spółgłoską. Później wszystkie wyrazy utrwalamy w różnych kontekstach (wykonywanie ćwiczeń z kart pracy), by na końcu utrwalić je w wyrażeniach, zdaniach, krótkich opowiadaniach.

Agata Burczyk, Maria Dawidowicz

WIELKIE LITERY. Ułatwiona nauka czytania i pisania

ISBN 978-83-8080-149-3

WIELKIE LITERY… to elementarz przeznaczony dla dzieci rozpoczynających przygodę z czytaniem i pisaniem. Teksty oraz ćwiczenia zawarte w publikacji ułatwią zdobycie tych umiejętności zarówno uczniom z trudnościami edukacyjnymi, jak i dzieciom, których rozwój przebiega prawidłowo. Zadania rozwijające umiejętność pisania zawierają wielkie litery drukowane, gdyż mają one kształty łatwiejsze do odtworzenia przez dzieci z obniżoną z różnych przyczyn sprawnością grafomotoryczną. Celem książki jest przede wszystkim kształtowanie umiejętności czytania i pisania. Ponieważ u podstaw tych umiejętności leżą funkcje percepcyjno-motoryczne, w publikacji znalazły się ćwiczenia, które kształcą analizę słuchową, doskonalą percepcję wzrokową i koncentrację, pomagają rozwijać sprawność grafomotoryczną, a nawet dużą motorykę. Zadania zawarte w książce służą także rozwijaniu logicznego myślenia, spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się. Warto wspomnieć, że teksty przeznaczone do czytania zawierają rozmaite wiadomości o otaczającym świecie, dzięki czemu poszerzają wiedzę ucznia.

Magdalena Hinz

Karty pracy na koncentrację. Edukacja przedszkolna

ISBN 978-83-8080-171-4

Publikacja zawiera 100 kart pracy z ćwiczeniami na koncentrację. Koncentracja to umiejętność, którą powinno posiadać każde dziecko. Bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Ważne jest więc, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy z koncentracją, systematycznie wykonywały ćwiczenia kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. Zadania znajdujące się w tej publikacji zostały przygotowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. Opierają się na materiale obrazkowym. Wykorzystane ilustracje w przeważającej części są kolorowe, dzięki czemu karty będą bardziej atrakcyjne dla dzieci.

Dziennik pracy logopedy

EAN 590-737743-134-3

„Dziennik pracy logopedy” jest zgodny z:

• Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji;

• Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

 

Dwie strony medalu. Bajki edukacyjno-integracyjne

ISBN 978-83-8080-152-3

„Dwie strony medalu” to edukacyjno-integracyjne bajki opowiadające o niepełnosprawnych sportowcach, którzy mimo napotykanych trudności robią to, co kochają, co sprawia im radość – uprawiają sport. Każda z 35 bajek zawartych w niniejszej publikacji przedstawia sportowca lub grupę sportowców uprawiających inną dyscyplinę sportu, w której w rzeczywistości możemy dostrzec poza zupełnie zdrowymi ludźmi również tych nie w pełni sprawnych. Bajki pokazują osobom zdrowym, że jeśli czegoś się naprawdę chce, to zawsze można to osiągnąć – nawet będąc osobą słabszą czy też niepełnosprawną. Celem opowiadań jest także obudzenie świadomości społecznej oraz wpływ rozwojowy, edukacyjny i psychologiczny na dzieci, młodzież oraz dorosłych. Każda ze wspomnianych bajek zawiera ilustracje możliwe do pokolorowania przez dziecko według własnego pomysłu, co będzie dodatkową atrakcją podczas lektury książki.Bajki znajdujące się w niniejszej publikacji stworzone zostały przez Stowarzyszenie Dwie Strony Medalu, którego misją jest szeroko pojęta integracja osób niepełnosprawnych w społeczeństwie. Publikacja adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz uczniów klas IV–VI.

Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik ilustracje: Magdalena Buda

Łamańce językowe. Franek i zaczarowane okulary. Różnicowanie i utrwalanie głosek r, l, j

ISBN 978-83-8080-176-9

Łamańce językowe to logopedyczne opowiadania, którego głównym celem jest usprawnianie dykcji i artykulacji oraz utrwalanie wymowy głoski r wraz z różnicowaniem wymowy głosek opozycyjnych r, l, j. Zabawna historyjka o urodzinach Franka „łamie język”, ale także zachęca dziecko do spostrzegania i porównywania tekstu z ilustracjami, opowiadania, wymyślania zakończenia historyjki, zadawania pytań i konstruowania wypowiedzi na podstawie ilustracji, co sprzyja rozwojowi mowy i myślenia, poszerza zasób słownictwa, rozwija sprawność komunikowania się. Dużą wartością tej publikacji są właśnie ilustracje, które pełnią podwójną rolę, gdyż nie tylko ubarwiają tekst, ale również wpływają na wyobraźnię, dają możliwość rozwijania percepcji wzrokowej poprzez wyszukiwanie nagromadzonych, a często celowo ukrytych, przedmiotów i zwierząt, w nazwach których występują ćwiczone głoski. Książeczka przeznaczona jest zarówno dla przedszkolaków, jak i młodszych uczniów szkoły podstawowej, logopedów oraz rodziców. Może być pomocna podczas zajęć w przedszkolu, w szkole czy podczas terapii pedagogicznej. Jest ciekawą alternatywą dla typowych zajęć logopedycznych, ponadto wprowadza element zabawy i humoru.

Claire Bullock

100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Wspomaganie uczniów z autyzmem

ISBN 978-83-7744-167-1

Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań

Magdalena Jarosz

Co się dubluje? Czego brakuje? Pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek szumiących

ISBN 978-83-8080-173-8

„Co się dubluje? Czego brakuje?” to sprawdzona pomoc logopedyczna, która ma na celu uatrakcyjnić ćwiczenia artykulacyjne. W zestawie znajdują się łącznie 152 karty, dzięki którym dzieci ćwiczą wymowę głosek: [sz], [ż], [cz] oraz [dż] w nagłosie, śródgłosie, wygłosie oraz grupach spółgłoskowych. Zestaw ćwiczeń ma za zadanie nie tylko pomóc w ćwiczeniach artykulacyjnych, ale również w usprawnianiu czytania, analizy i syntezy wzrokowej oraz koncentracji.

Olga Kłodnicka

Prace domowe. Poziom 2

ISBN 978-83-8080-162-2

Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Dzięki tej pozycji masz dostęp do gotowych kart pracy do domu. Prace domowe. Poziom 2 to zestaw kart pracy pogrupowanych tematycznie: nauka liter, nauka cyfr, zadania matematyczne, grafomotoryka, analiza i synteza wzrokowa, ćwiczenia ogólnorozwojowe, kolorowanie, logiczne myślenie.

Metryczka na każdej stronie pozwoli na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów podopiecznego. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Wszystkie strony opatrzone są też w specjalne miejsce przeznaczone na podpis dziecka i ocenę pracy.

Anna Dobrowolska

Uszy do góry! Rebusy słuchowe doskonalące uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową

ISBN 978-83-8080-153-0

Uszy do góry! to pozycja przeznaczona dla terapeutów pedagogicznych do pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzonymi funkcjami słuchowymi, w tym również z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (ang. auditory processing disorder APD). Może być ona jednak wykorzystywana z powodzeniem także w terapii dorosłych, gdyż zarówno materiał językowy użyty do zadań, jak i metoda pracy mają charakter uniwersalny. Ćwiczenia, pomyślane w formie rebusów słuchowych, mają za zadanie doskonalić:

  • uwagę słuchową ukierunkowaną na słowie mówionym,
  • słuchową pamięć operacyjną,
  • słuch fonemowy,
  • świadomość fonologiczną, 
  • sprawność językową.

 

Magdalena Buda

Memory z Dziombakiem. Gra wspomagająca rozwój mowy dzieci

EAN 590-737743-135-0

„Memory z Dziombakiem” to gra edukacyjna, którą możemy wykorzystać na zajęciach logopedycznych i innych, jak również w domu podczas spędzania czasu z dziećmi. Podczas zabawy dziecko rozwija pamięć, koncentrację i spostrzegawczość, a przede wszystkim ćwiczy wymowę, wypowiadając zapisane na kartach onomatopeje. Powtarzanie wyrazów dźwiękonaśladowczych stanowi bardzo ważny etap rozwoju mowy. Jest również istotne w terapii dzieci z problemami rozwojowymi i logopedycznymi.

 

Dźwięki świata dziecka. Zagadki obrazkowo-dźwiękowe

ISBN 978-83-8080-076-2

To pozycja przeznaczona dla najmłodszych dzieci, które dzięki niej udoskonalą swoje zdolności słuchowe i będą się wspaniale bawić. Każda zagadka składa się ze ścieżki dźwiękowej oraz karty ze zdjęciami. Jedna zagadka to trzy dźwięki. Zadaniem dziecka jest ułożenie fotografii w takiej samej kolejności, w jakiej usłyszało odgłosy. W publikacji znajduje się 20 zagadek. Dotyczą one dźwięków znanych i bliskich dziecku; takich, które słyszy ono bardzo często. Są to na przykład odgłosy zabawy, urządzeń domowych (także komputera i komórki), codziennych czynności, miejsc, w których dzieci często bywają.

Agnieszka Ambroziak

Ortograficzne gry karciane Ó i U dla uczniów klas IV–VIII

ISBN 

Karty służą opanowaniu reguł ortografii języka polskiego i poprawnej pisowni. Pomoc dydaktyczna skierowana jest do terapeutów pedagogicznych pracujących w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych, nauczycieli języka polskiego prowadzących zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, nauczycieli języka polskiego, którzy mogą wykorzystać karty na lekcji do pracy w grupach, pedagogów specjalnych prowadzących zajęcia rewalidacyjne, wychowawców świetlicy pożytecznie organizujących czas uczniom po lekcjach, a także do rodziców jako wspaniała rodzinna rozrywka umysłowa wspomagająca edukację dzieci.

Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Higiena osobista. Potrzeby fizjologiczne

ISBN 978-83-8080-120-2

„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działów „Higiena osobista” oraz „Potrzeby fizjologiczne”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.

Olga Kłodnicka

Prace domowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poziom 1

ISBN 978-83-8080-161-5

Koniec problemów związanych z poszukiwaniem prac domowych w wielu różnych książkach, zeszytach ćwiczeń i w Internecie! Prezentowane materiały umożliwiają dostęp do gotowych kart pracy do domu. Metryczka na każdej stronie pozwala na sprawniejszą organizację prac dziecka, co z kolei sprzyja stałemu i efektywnemu kontrolowaniu postępów malucha. Każda z prezentowanych kart pracy zawiera krótką notkę dla rodziców na temat tego, jaki jest cel zadań, czyli jakiej sfery dotyczą proponowane ćwiczenia. Ponadto na wybranych kartach znajdują się informacje dla opiekunów, w jaki sposób mogą dodatkowo wspierać rozwój dziecka.

Anna Chojnacka, Joanna Kuźniarska

Wskazuję, nazywam, rozumiem. Część 2: Jak uczyć dzieci z autyzmem rozpoznawania kategorii

ISBN 978-83-8080-156-1

Prezentowana pomoc dydaktyczna skierowana jest do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest rozwijanie zdolności kategoryzowania u najmłodszych. W teczce znajduje się:

  • zestaw obrazków (270 obrazków na 30 kartach);
  • zestaw 10 plansz z nazwami kategorii (przedmioty: do jedzenia, do picia, do ubierania, do zabawy, do pisania, do grania, do sprzątania, do mycia, do gotowania, środki transportu).

Zestaw 10 plansz nosi nazwy kategorii, a do każdej z nich przypisany jest pakiet obrazków. Każda ilustracja pojawia się w 3 wersjach. Jest to zabieg celowy mający zwiększyć prawdopodobieństwo generalizacji nabytych umiejętności.

Dopasuj do kształtu. Materiały do ćwiczenia percepcji wzrokowej

ISBN 978-83-8080-159-2

„Dopasuj do kształtu” to publikacja przeznaczona głównie dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz dzieci starszych wolniej się rozwijających. Mogą z niej korzystać nauczyciele i pedagodzy podczas zajęć indywidualnych oraz grupowych, a także rodzice podczas zabaw w domu. Pracując z kartami zawartymi w tej publikacji, dziecko rozwija przede wszystkim percepcję wzrokową. Dzięki dodatkowym ćwiczeniom poznaje świat zwierząt, poszerza swoje słownictwo, usprawnia grafomotorykę, orientację w przestrzeni oraz pamięć wzrokową. W skład publikacji wchodzi:

  • 20 kart zawierających 120 obrazków przedstawiających zwierzęta (40 obrazków kolorowych, 40 obrazków konturowych oraz 40 obrazków-cieni);
  • jedna karta z czarnymi kartonikami z okienkami;
  • zeszyt z propozycjami zabaw.

Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Sygnalizowanie samopoczucia

ISBN 978-83-8080-118-9

„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Sygnalizowanie samopoczucia”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje

 

Anna Chojnacka, Joanna Kuźniarska

Wskazuję, nazywam, rozumiem. Część 1: Jak uczyć dzieci z autyzmem szybkiego reagowania

ISBN 978-83-8080-155-4

Prezentowana pomoc dydaktyczna skierowana jest do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest zwiększenie szybkości i płynności reagowania u najmłodszych. Rozwijanie tego typu kompetencji u dziecka wpłynie pozytywnie na jego rozwój umiejętności komunikowania się.

W teczce znajduje się:

  • książeczka z przykładami ćwiczeń;
  • zestaw obrazków (270 obrazków ilustrujących 90 pojęć).

Zestaw obrazków w teczce to zbiór podstawowych rzeczowników i czasowników, z którymi dzieci mają styczność na co dzień. Każda ilustracja pojawia się w 3 kopiach. Jest to zabieg celowy mający zwiększyć prawdopodobieństwo generalizacji nabytych umiejętności.

 

 

Waldemar Malak

Plastyka nie tylko dla plastyków. Alternatywne scenariusze lekcji i ćwiczenia międzyprzedmiotowe

ISBN 978-83-8080-143-1

Książka prezentuje nietypowe – autorskie lekcje plastyki. Korzystając z niej, będzie można przeprowadzić ciekawe i jednocześnie łatwe realizacyjnie lekcje z wykorzystaniem tekstów literackich, plastyczne prace badawcze oraz alternatywne zajęcia kształtujące umiejętność posługiwania się podstawowymi elementami formy plastycznej. Znajdziemy tutaj również materiał teoretyczny i ćwiczenia plastyczne wspomagające analizę dzieł sztuki. Książka zawiera też propozycję łączenia różnych przedmiotów szkolnych, np. we wspólnym projekcie edukacyjnym tworzonym na kanwie zadania plastycznego lub czytania ze zrozumieniem weryfikowanego rysunkiem.

 

 

Iweta Kozłowska

Mimki budują zdania. Pomoc logopedyczna do terapii opóźnionego rozwoju mowy

ISBN 978-83-7134-147-9

„Mimki budują zdania” to wartościowa pomoc logopedyczna, która może zostać wykorzystana w programowaniu języka u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji. Rodzina Mimków wprowadza dziecko w świat komunikacji językowej, umożliwiając rozwijanie poszczególnych kompetencji i sprawności językowych dzięki odpowiednio dobranemu materiałowi. Proponowane ćwiczenia nawiązują do znanych dzieciom przykładów oraz łączą następujące sfery istotne w integralnym rozwoju dziecka: ruch, słuch i wzrok. Mogą być zatem wykorzystane podczas nauki planowania wypowiedzi, budowania pierwszych zdań, rozumienia prostych pytań. Niniejsza publikacja jest interesującą propozycją mogącą posłużyć jako inspiracja w prowadzeniu oddziaływań terapeutycznych, mających na celu stymulowanie prawidłowego rozwoju mowy, w pracy z dziećmi, u których rozwój mowy przebiega nienormatywnie, zwłaszcza z opóźnionym rozwojem mowy o różnej etiologii. Publikacja adresowana jest zarówno do specjalistów (logopedów, pedagogów specjalnych, terapeutów), jak i rodziców, którzy troszczą się o prawidłowy rozwój mowy dziecka.

 

Renata Paździo

120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej. Stymulowanie, rozwijanie, usprawnianie funkcji wzrokowych

ISBN 978-83-8080-127-1

Publikacja „120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej” to narzędzie pracy wydane w formie teczki terapeutycznej. Teczka zawiera 120 ćwiczeń, a 320 kart pracy (ponieważ jednemu ćwiczeniu przypisanych jest np. 5–6 kart pracy). Zadania służą stymulacji, rozwijaniu i usprawnianiu percepcji wzrokowej w zakresie:

  • stałości spostrzegania,
  • spostrzegania figury i tła,
  • spostrzegania stosunków przestrzennych, 
  • spostrzegania położenia przedmiotów w przestrzeni, 
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej, 
  • analizy i syntezy wzrokowej.

Teczka przeznaczona jest dla specjalistów terapii pedagogicznej, pedagogów, psychologów, nauczycieli kształcenia zintegrowanego, nauczycieli przedszkola oraz rodziców dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

 

 

 

Karolina Kuna

Logokarty. Głoski syczące

ISBN 978-83-8080-098-4

„Logokarty” to zbiór uniwersalnych kart utrwalających głoski syczące. Możemy ich używać w trakcie różnych gier i zabaw – również tych, które początkowo nie miały przeznaczenia logopedycznego. Oprócz materiału wyrazowego logokarty zawierają również ilustracje i szyfry. Na kartach znajdują się różnorodne ćwiczenia, polegające między innymi na znajdowaniu rymów, podziale słów na sylaby, rozwiązywaniu zagadek i kalamburów, tworzeniu antonimów, zdrobnień, anagramów.

 

 

Ilona Bidzan-Bluma, Paulina Golińska

Umysł lubi tworzyć. Ćwiczenia pamięci i innych funkcji poznawczych na każdy dzień miesiąca

ISBN : 978-83-8080-133-2

Książka „Umysł lubi tworzyć. Ćwiczenia pamięci i innych funkcji poznawczych na każdy dzień miesiąca” powstała jako propozycja treningu dla osób zdrowych oraz wymagających wsparcia, które chcą poprawić swoje funkcjonowanie poznawcze. Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń usprawniających pamięć wzrokową, autobiograficzną, procesy uwagowe, funkcje wykonawcze i wzrokowo-przestrzenne.

Recenzowaną książkę traktuję jako propozycję treningu funkcji poznawczych. Bardzo dobrze oceniam samą ideę treningu, czyli zalecenie codziennego lub z niewielkimi przerwami czasowymi wykonywania prezentowanych ćwiczeń. Jest to absolutnie zgodne ze współczesną wiedzą o mózgu, jego plastyczności i tworzeniu aktywnych sieci neuronalnych. Idea treningu jest też dobrze realizowana poprzez powtarzalność pewnych ćwiczeń, jak na przykład przypominanie sobie wydarzeń w ciągu dnia. […] Dobrym pomysłem jest umiejscowienie w książce słowniczka ważnych dla odbiorcy książki pojęć z obszaru neuropsychologii poznawczej. […] Podsumowując, rekomenduję recenzowaną książkę do publikacji jako pozycję, która wesprze zarówno pacjentów, jak i osoby zdrowe w podtrzymywaniu oraz terapii stanu funkcji poznawczych.

dr hab. Aneta R. Borkowska, prof. nadzw. UMCS

Patronat nad publikacją objęły:

 

 

 

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl